maandag 21 april 2014

Tasje voor de Singer Featherweight voor het doosje met spoeltjes. Met patroon!

Ik heb een klein tasje gemaakt dat precies past onder de arm van de Singer Featherweight.
In het koffertje van mijn singertje heb ik een kartonnen doosje.
Daar passen alle voetjes en schroevendraaiers in en nog een verzameling rommeltjes.
Ik wil het plastic doosje met spoeltjes ook in het opbergkoffertje bewaren, maar niet zo dat de lak van mijn 222 beschadigd raakt.
Een tasje waar op de bodem het doosje voor de spoeltjes ligt, is een goede oplossing. Zo heb ik altijd mijn spoeltjes bij mijn machine.
Ik heb een patroon getekend en twee tulpjes gebruikt die ik deze week had gemaakt. Allerlei restjes en stroken groene stof kon ik zo gebruiken. Ik heb met de foundation paper piecing methode de stof op het papier genaaid, waarbij het erg handig was dat er keurige ruitjes op het papier waren gedrukt. Dat naait vanzelf recht.
Het was even een probleem om de binnenvoering netjes in de buitenste laag van de tas te naaien. Binnenste-buiten-achterste-voren, ik verdwaal dan bijna en het kost me toch moeite om me voor te stellen hoe het moet. Maar dat ging best wel goed. Twee hoekpunten moest ik een stukje uithalen en weer met de hand met kleine steekjes vastzetten.
Als je snel een tasje wilt maken kan je ook de bovenkant recht maken en om het tasje te sluiten twee keer omslaan als een 'lunch-bag'.
Zo is het nu geworden. Ik weet al wat ik hierna ga maken, iets bijpassends. Wordt vervolgd!

PS. Is er dan niemand die iets opvallends ziet aan mijn Singer 222 ?  ;)