zaterdag 12 april 2014

Randje per Jaar en een tulpje.


Voor mijn 50e verjaardag had ik van mijn gewezen schoonzuster een mooi werkstukje gekregen met 50 randjes. Voor ieder jaar een randje, heel origineel! Want zoals velen ben ik bezig met Randje Per Week en borduur iedere week twee randjes aan een lap van 20 cm breed en 2 meter lang.

Er waren nog meer creatieve cadeautjes en voor iemand die van handwerken houdt is alles wat daarmee te maken heeft een feest!











Met zoveel plaatjes bij elkaar kan je goed kijken wat je smaak is.
De Kompassen, de Rozenkring (Albumquilt) en de sterretjes van Lustrumvlijt vind ik heel erg mooi. Dat is het probleem als je zoveel ziet dat je ooit zou willen maken!

Ik download al de patronen van  Sycamore Rose, een gratis Applique Bom van Christy Burdick. Voor ooit...
 
En ik heb zelf een Foundation Paper Piecingpatroontje getekend van een tulpje, wel met inspiratie van internet!
 
Gistermiddag na het werk even snel de naaimachine erbij. Moest het gewoon even proberen, ik verzamel al lang paarse stofjes voor de bloemetjes en groene lapjes voor de blaadjes, nu had ik eindelijk een patroontje dat mij wel wat leek.
Ik liep na de eerste drie patroondelen meteen tegen het probleem aan dat ik de stof gespiegeld had moeten knippen...Gelukkig is het zo'n simpel patroontje dat daar nog iets aan te doen was.

Ik vind het resultaat erg leuk, maar het tweede tulpje ging vanavond al mis. Er is toch wel veel waar je op moet letten, ik had nu ineens aan een kant een grote naad en aan de andere kant miste ik stof... En als je dan met een klein steekjes genaaid hebt, wordt uithalen wel erg vervelend!

Ik heb gelukkig een goed voorbeeld van deze techniek op internet gevonden met...Freezer Paper als hulp. Laat ik daar nu net heel veel van gekocht hebben!
 
Je ziet het, genoeg plannen, te weinig tijd! Voorlopig nog maar genieten van de tulpen in de vaas, ooit komen ze wel op een quilt.