zondag 6 april 2014

Rijswijk, Patchwork en Quiltdagen.


Ik kreeg al de vraag of het goed met me ging, omdat ik een tijd niets gepost had op mijn blog! 

En dat klopt ook wel. Ik had een krakkemikkige periode. Was eerst mijn stem kwijt, zodat ik een paar dagen niet kon lesgeven. Toen er weer wat geluid uitkwam gebruikte ik op school een aantal dagen een microfoon en een versterker. Daarna begon het hoesten en proesten en vreselijke keelpijn. Door het hoesten sliep ik slecht. En toen ik na een paar dagen thuis geweest te zijn weer kon werken, was ik zo moe dat ik 's middags moest slapen om bij te komen.

Maar nu gaat het weer beter!
En ik naaide weer iets. Een klein projectje.

En we gingen gisteren een dagje samen op stap, helemaal naar Amsterdam ;) 

In de Bijenkorf hebben ze een paar rekken met naaimachines....
Het ene rek staat verkeerd om, maar dat weet je alleen als je zelf achter de naaimachine hebt gezeten. 
Het rek aan de andere kant heeft de machines zoals ik ze het liefst zie:
Meest Singer 99, zoals midden onder op deze foto. En links daarvan staat een Singer 128 vermoed ik.

Ach, je kan als Singer slechter eindigen dan bij de Bijenkorf, toch?

Ik heb de laatste tijd op BBC2 The greatest British Sewing Bee gekeken. Met de Engelse teletekst op 888 krijg je de Engelse ondertiteling voor doven en slechthorenden erbij, is het voor mij als beetje dove dame net te volgen. 

In aflevering 6 zaten een paar Singer 201. Leuk om te zien hoe de deelnemers naaiden op deze oude naaimachines met alleen een voor- en achteruit. Voor de ouderen was het jeugdsentiment!
De finale is aanstaande dinsdagavond. Ik gok dat Chinello gaat winnen!


We liepen van het CS naar de Stadsschouwburg en konden daar een terrasje pikken. Teruglopend werden we in de Kalverstraat ingehaald door een lange sliert hardlopers van de Kalverstraatrun en zagen de eersten over de finish gaan. Op de Dam lagen allemaal veren en vulling van kussens, er waren nog wat kussengevechten aan de gang. Kinderen 'zwommen' door de witte rotzooi. Altijd wat te zien en te beleven in de grote stad!
Het Centraal Station wordt steeds mooier. De hekken aan de buitenkant zijn bijna allemaal weg. Het goud van het gebouw glom in de zon, schitterend weertje!

En vandaag met twee nieuwe vriendinnen van het Randje Per Week clubje naar Rijswijk geweest. Ook een fijne dag met veel gezelligheid en wat inkopen.
Ik spaar nog steeds paarse en groene stofjes voor een tulpenquilt. En het pakketje van het kussentje moest gewoon mee naar huis! Het is een groot speldenkussen.
Verder papieren hexagonnetjes en een snijmalletje. Ook kregen we een geweldige demonstratie van een naamgenoot van mij (kom ik bijna nooit tegen) van de lijmstift bij de hexagonnetjes. Terwijl ik dat ooit allemaal zat te rijgen.. Dit zag er makkelijk en handig uit. Zo heerlijk altijd om iemand iets te zien doen, daar leer je zoveel van!
De Freezer Paper is meteen genoeg voor mijn achterkleinkinderen, maar ook makkelijk in gebruik.

De dag vloog om en was inspirerend! Zoveel moois gezien! Je krijgt dan zin om meteen weer aan de slag te gaan. Niet dat ik een winterdip had, maar dit was echt een goede opkikker!

Ik moet de randjes van deze week nog borduren. Het wordt al een echte lap! 

Genoeg te doen dus!