zondag 27 april 2014

Stekkers en stickers.

De echte ouderwetse Singer stekker is rond. Omdat een naaimachine niet geaard is, past deze stekker niet in een geaard stopcontact. 
Je kan dan beter een platte stekker aan je snoer zetten en meteen het snoer wat langer maken. Of een verlengsnoer gebruiken met een verloopstekker, van rond naar plat.
Ik kon in de bouwmarkten hier geen losse platte stekkers in de kleur zwart vinden. En een witte stekker aan een zwart electriciteitssnoer bij een oude zwarte naaimachine vind ik niet mooi.

Toevallig moest mijn dochter deze week helemaal naar Utrecht om te solliciteren en toevallig had ik die middag vrij, waardoor zij niet zo toevallig bedacht dat een moeder-dochter uitje met de auto gezelliger en comfortabeler zou zijn dan alleen met de trein. En goedkoper, werd mij voorgerekend.... Voor haar dan! ;)

Dus ik haalde haar van school, we reden naar de Domstad en vonden de parkeergarage gelukkig gemakkelijk. We aten een hapje bij de Bijenkorf....
Dochter vond de route naar het uitzendbureau met haar iPhone. Heel handig!

De groepssollicitatie duurde eindeloos, maar ik zat met een kopje koffie te wachten en keek naar de stroom voorbijgangers die steeds harder gingen fietsen omdat het van zon naar regen en onweer ging. Toen dochter klaar was, vielen de laatste druppels en was het weer droog.

Utrecht heeft op donderdag koopavond en de Oude Gracht heeft leuke winkels, waaronder een ouderwetse ijzerwarenwinkel. Daar moest ik natuurlijk even naar binnen! 
Eén wand in de winkel werd ingenomen door een houten kast met honderden laadjes. Wat zou je daar een spullen in kwijt kunnen!
Ik dacht dat ze dan misschien hier wel hadden wat ik zou willen. En vragen kan altijd!
Dus kwam ik thuis met een klein papieren zakje.
Met vijf zwarte stekkers die aan een snoer gezet kunnen worden. 

En een verloopstekker die van Nederlands naar Amerikaanse stekker kan, zodat de 110V Singer Featherweight ook een kleine omvormer kan gebruiken. Want een losse Amerikaanse stekker heb ik nog nergens kunnen kopen. Helaas was deze verloopstekker niet in zwart verkrijgbaar.

Bij de kassa zag ik nog doorzichtige rubberen stickertjes. Geluiddempers die je op een keukenkastje kan plakken, zodat de dichtvallende deur niet zoveel lawaai maakt.

Die ga ik gebruiken om schade aan het opklapbare tafeltje van de Singer Featherweight te voorkomen!
Daarvoor plak ik die op het knopje waar de faceplaat mee vast zit.

Dochter en ik gingen pizza eten bij een restaurant 'aan de werf'. Dat heb je in Utrecht; beneden bij het water van de gracht is nog een soort straat met winkels of restaurantjes die gelegen zijn onder het wegdek van de Oude Gracht. Heel apart! (Foto van internet)
Op weg naar huis regende het zo hard alsof we door een wasstraat reden. Maar wij haden een droge en gezellige dag gehad!