vrijdag 3 april 2015

Verzenden...

Ik krijg wel eens een grote doos binnen.

Vol met bubbeltjesplastic, piepschuim, matrasschuim of afdruipmatjes. Een koffertje verpakt erin en daarin weer de naaimachine gestut door allerlei materiaal. Helemaal goed!

Maar soms gaat het anders...
Een vuilniszak als enige bescherming voor de koffer.
Voor de zekerheid de zak vastgeplakt, want dan blijft ie goed zitten.... Dit is trouwens goed gegaan! Gelukkig maar!

Sommige mensen realiseren zich niet dat de koffer onderdeel is van de naaimachine en dat het belangrijk is dat het koffertje zo mooi mogelijk blijft tijdens het transport.
En dat een sticker met "Voorzichtig" erop niet voldoende is om een pakket netjes op de plaats van bestemming te krijgen.

Maar ook deze keer weer geluk!
Een leuk Paasproject! Bedrading moet vernieuwd worden.
Nog nooit heb ik een witte Featherweight zo goed bekeken. De motor is eigenlijk zwart, maar wit gespoten door Singer. Ook de witte riem is origineel. Ik denk dat die riem nog goed is.
De witte Featherweights hebben een bolle faceplaat.
De draadafsnijder zit als gleuf in de voethouder.
Zelfs de onderkant is wit!
De koffer is lichtgroen met donkerblauw deksel. En een papieren binnenkant. Heel netjes nog!
Hoe heet dit motiefje, het lijkt op tweed-stof? 

Alvast fijne Paasdagen toegewenst!





8 opmerkingen:

  1. Wat zijn het toch mooie machines. Ik wil heel graag een keer bij je komen bij een workshop, maar niet op zondag. Kan dat ook. Het patroontje aan de binnenkant heet pied de poule.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk een witte! Succes met deze dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. M'n 1e Feather was zo slecht ingepakt dat t een wonder was dat ie heel aan kwam. De 2e met zoveel liefde en aandacht dat ik echt n half uur bezig was om hem uit te pakken...maar in een vuilniszak???? Ongelooflijk!
    Leuk, n witte; staat op mijn wensenlijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooierdje! 1967? En dat kofferje is ook zo leuk met idd een Pied de Poule motiefje. Veel plezier en succes met dit mooie machientje Francis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een "Bjoety" als die van 1953 is wil ik die reserveren. Ik ben er helemaal verlieft op.
    Jij ook fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Francis,

    wat een prachtige machine! Mocht je een witte verkopen dan mag je me een mailtje sturen, ben nog op zoek!

    Fijn weekend, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw zeg, mooi zo'n witte!! En idd, pied de poule heet het motiefje van de ook erg mooie koffer!

    BeantwoordenVerwijderen