zondag 12 april 2015

Naaimachines en Rijswijk.

Op mijn vrije zaterdag vroeg opstaan is helemaal niet erg als er een uitstapje op het programma staat! 
Twee dames oppikken en richting Rijswijk. Een kleine omweg om iets op te halen bij een andere naaimachine liefhebber. Natuurlijk een paar foto's gemaakt....

De huiskamer....
Een Necchi, met, heel bijzonder, een draaibare steekplaat.

De naaimachines staan op kastjes of plankjes langs de wand.
Een stoere Pfaff.

Een Elna.

De Elna Grasshopper.

Mooie Bernina.

De Singer 319 met toetsen voor extra steken en bijpassende zwarte ronde schijfjes voor nog meer motieven.

Niet zo'n duidelijke foto, maar voor kenners geen twijfel mogelijk: de Singer 201 Centennial Edition! Geweldige machine!

In de 'babykamer' is de werkplaats.
Deze Pfaff is nog in de revisie, maar stikt door lagen dik leer!

Naar de keuken....
Sierlijke motieven op een oude Pfaff.

En een hele mooie trapnaaimachine van Singer met het Lotus motief. Een van de kleurrijkste plaatjes en dit is een bijzonder mooi exemplaar!

Echt leuk om de verzameling van iemand te zien en de enthousiaste verhalen te horen!

In Rijswijk eerst lekker aan de koffie. Daarna de grote hal in waar het zoemde van de dames en een enkele heer, op zoek naar de benodigde lapjes en wat dies meer zij.

Ik kijk graag als iemand bezig is. Dit is Anneke ten Broek-Smallenburg (handig die visite-kaartjes!), van de gele naalddoortrekker ( nu ook in roze!), een handig hulpmiddel. (KLIK).
Ik vind handgequilte quilts zo mooi! Maar het kost ook veel tijd.

Bij Atelier Bep natuurlijk een praatje gemaakt met Bep. De Featherweight-dag in Hall zit is al volgeboekt, maar omdat er altijd mensen afvallen kan je je op de reservelijst laten zetten. Er zijn nu 3 mensen die daar ook van mij het onderhoud van de Singer Featherweight willen leren, dus voor de deelnemers van die dag betekent het dat er nog plaats is bij de Onderhoudsworkshop. Stuur even een mailtje naar Bep om het door te geven.

Naast Bep stond Merel van Birdblocks. Een groter contrast is haast niet mogelijk!
De antieke kleurtjes van Bep naast de felle stoffen van Merel. Smaken verschillen en gelukkig is het aanbod divers! Carla (l) en Saskia moesten even poseren van mij! Zien jullie ook de hexagonnenquilt bij Bep! En Bep is alweer bezig met een volgende.... Inspiratie!

Saskia had nog een foto van mij gemaakt. Heerlijk zo'n bak met lapjes om te kijken. De series stoffen die bovenop de bakken liggen vond ik erg mooi, maar voorlopig heb ik genoeg projecten.

Deze stempels heb ik wel gekocht. En gisteravond geprobeerd. Eerst een hexagon-bloemetje met kartonnetjes en daarna nog eentje met gestempelde hexagonnetjes. Echt geweldig, supersnel!
Ik wil het nog eens met de naaimchine proberen.

Wel wat stofjes gekocht, want we gaan aan de kippetjes beginnen. Volgende RPW bijeenkomst maken we met paperpiecing een paar kippen. Zijn die voor volgend jaar pasen tenminste af!

Nu weer aan de slag met schoolwerk en een paar naaimachines. Ik heb een paar aanvragen voor Featherweights, dus daar moet aangewerkt worden!