donderdag 5 september 2013

Koffer voor de Singer 301.

Mijn Singer 301 komt uit Amerika. Deze werd aangeboden zonder de bijbehorende koffer, waarschijnlijk is dat de reden dat er weinig animo voor was. Mij maakte het niet zo uit. Er zat wel een originele (?) stoffen hoes bij de machine om die tegen stof te beschermen. En het handvat bovenaan de Singer 301 maakt dat het echt een draagbare naaimachine is, dus voor het transport is een koffer ook niet nodig.
Maar toen ik op marktplaats een hele andere naaimachine zag met de koffer voor de 301 erbij, heb ik toch een mailtje gestuurd of het mogelijk was de koffer te kopen. Geen reactie.. 

Dit vertelde ik aan T. die even de Singer 301 kwam bewonderen en ik liet ter illustratie een foto van de koffer op de iPad zien. T. reageerde door te zeggen dat hij zo'n koffer in de schuur had staan en er niets meedeed! Ooit bij een Singer 306 gekregen.....
Zo zie je maar dat iedere verzamelaar op zijn eigen manier bezig is. 
Terwijl ik het leuk vind om bij een machine alle accessoires te hebben (en te gebruiken) en zo het plaatje compleet te maken, vervangt iemand anders de hele electrische bedrading, poetst de machine tot die er uitziet als nieuw en zet de naaimachine mooi neer op een kastje of tafel. En interesseert zich niet zo voor de rest.
Wat een geluk voor mij! Ik heb nu een bijpassende koffer en kijk eens wat een leuk model het is! 
Hij loopt taps toe. En alles kan er in. 
Ik ben er erg blij mee!