maandag 23 september 2013

Dom, dom, dom!

Vandaag gewerkt, boodschappen gedaan, de wasmachine aangezet en de doos met geselecteerde lapjes gepakt. Even wat snijden! 
Ik begon met de vierkanten voor de 4 Patch blokken. Ik heb een langere liniaal en een vierkante. Toevallig net de juiste maat voor de lapjes, 6 inch. 

Dacht ik....

Dus stof strijken, economisch neerleggen, blokken snijden. Het ging uitstekend! En vierkanten snijdt lekker zuinig.

Ik hield wat reepjes over voor in de prullenbak en wat zelfkanten die ik in een potje bewaar want die zijn ook nog ergens voor te gebruiken. De rest van van de lappen kon ik netjes opvouwen, misschien voor de afwerking.

Het stapeltje 6x6 inch lapjes groeide gestaag, hier zie je ze op de wraps liggen.... Ik was erg tevreden...

Tot ik in de gaten kreeg dat er wel een 6 op de liniaal stond, maar dat die nog iets groter was. Namelijk 7 inch...

Echt stom! Een hele stapel lapjes lag keurig gesneden klaar en allemaal een inch groter dan de bedoeling was. Ik kreeg het koud en warm tegelijk!

Maar niet erg. Ik had gelukkig nog geen stof op maat gesneden voor de sneeuwballen of voor de hoekjes van de sneeuwballen. Dus hoef ik alleen maar een nieuw modelletje te maken om te weten hoe groot die nu worden! Maar ik wacht met die te snijden tot er een paar 4 Patch blokken af zijn, voor de zekerheid..

En ik moet nog uitrekenen hoeveel blokken ik in totaal moet maken. In ieder geval minder dan ik eerst nodig zou hebben !