zaterdag 18 augustus 2012

Video Youtube insluiten. Bijna klaar met eerste quilt.

Ik kijk ademloos hoe deze naaimachine een mooie veer aan het maken is. Dat is nog eens tempo-quilten! Voor de Singer Featherweight heb ik een quilt-voetje en een afdekplaatje voor het transportvoetje. Ik ga het toch weer eens proberen, met een klein projectje!



Ik denk nu ook te weten hoe ik een filmpje kan insluiten. Ik kopieer van youtube de code voor insluiten, zet het bericht dat ik maak op HTML (linksboven bij het bericht dat je aan het maken bent) en plak de ingesloten code erbij. Dan weer op de knop ernaast "Nieuw bericht" klikken en ik zie het filmpje met een pijltje om af te spelen.

Als ik dit bericht zo post, weet ik zeker of het werkt.

Mijn eerste quilt heeft nu een mooie rand. Na een slapeloze nacht (om een andere reden hoor!) bedacht ik dat het beter was de rand en ophangstrook te verwijderen, de rand er weer aan te zetten en daarna de ophangstrook te bevestigen.
Helaas had ik al iets van de rand geknipt. En de vorige dag mijn lapjes gesorteerd en opgeruimd. Nu kon ik niets meer vinden! Alleen een stukje van de zelfkant. Ik had maar 1 cm nodig, een snipper, voor de achterkant. Dus toch een stukje zelfkant als pleister ertussen genaaid. Ik zie het bijna niet.
En toen het klaar was en ik mijn naaispulletjes opruimde, zag ik het blikje met quiltgaren en de stukjes stof die eerder ik had gezocht... Sommige dagen....

Nu denk ik dat de goede volgorde is: ophangstrook eraan, wassen met doekjes die kleurstof absorberen (hoeveel graden? Kort programma?), drogen (in de machine? Koud of halfwarm?), dan label erop naaien.
Verbeter me alsjeblieft als dit anders moet.

Morgen weer een zeer warme dag. Goed smeren en genieten allemaal!