zondag 24 april 2016

Voorkomen is beter dan genezen!!

Ik stuur geregeld een Featherweight op. De machine goed verpakt in de koffer, de koffer goed verpakt in een doos, aangetekend met handtekening voor ontvangst en verzekerd. Voor mij en de ontvanger prettig om te weten dat alles geregeld is.

Natuurlijk geef ik graag instructies over het gebruik en onderhoud, maar niet iedereen kan naar Purmerend komen om een machientje op te halen.

Het belangrijkste advies daarom nog een keertje hier!

Als je stopt met naaien en je werk wilt weghalen, moet de draadophaler helemaal bovenaan staan!
Anders zit de bovendraad nog onderin de machine en trek je de draad vast in het systeem. Dat gaat een paar keer goed, maar uiteindelijk zit alles vast en krijg je dit:
Je ziet links bovenaan bij de grijper al afgebroken draden zitten.
En hier zie je ze nog een keertje...

Het is weer op te lossen, maar wel wat werk.

Dus probeer het te voorkomen door op de draadophaler te letten. Het wordt al snel een automatisme.

Toch ben ik er wel blij mee als ik zo een machientje binnen krijg. Doordat alles vast zat is er niet veel meer mee genaaid. In de koffer in een kast, zo blijven machientjes mooi! 

Maar ook wel jammer als er om die reden de naaimachine niet gebruikt werd.
Tijd voor een tweede leven dus! En met dit adviesje komt dat helemaal goed!