woensdag 6 april 2016

Mijn Singer 222 mocht mee.

Afgelopen zondag gingen we klussen bij Dochterlief. Er moesten gordijnrails worden opgehangen, iets aan de electra gebeuren en gordijnen voorzien worden gordijnband. De 'In-between's', lappen die wat dikte betreft tussen gordijnen en vitrage inhangen, hadden lussen aan de bovenkant, maar die werden er nu afgeknipt en moeders mocht band aan de bovenkant naaien. Gelukkig was de fabriekszoom van de bovenkant precies op de juiste afstand van het plafond om daar het band op te stikken, dus het ging redelijk gedachteloos.
Klosjes wit garen had ik overal vandaan getrokken, want ik naai nooit met wit. Die oude klosjes komen nog bij mijn moeder vandaan. Witte spoeltjes gevuld en natuurlijk Joy erbij, mijn Singer 222.
Het was heerlijk weer. De eetkamer van het stel ligt op het zuiden, dus ik zat in een soort serre achter mijn naaimachientje, in het zonnetje, echt geweldig!
Lijkt wel een bruidsjurk, maar het waren 6 lange lappen stof. Nu hangen ze en kunnen 's avonds dicht. 
Niet om inkijk te voorkomen, want dat is er niet op deze hoogte. Maar als het donker is zie je beneden wel leuke lichtjes van de stad en grote cuiseboten voorbij varen, alleen als je op de bank zit kijk je naar een zwart gat en dat is niet zo gezellig.

We maken de gordijnen op maat als ze uitgehangen zijn. Kom ik weer met mijn machientje!

De electra met een wisselschakelaar hebben we ook samen geregeld. Zo klussen met de jongelui gaat uitstekend en ze zijn gelukkig zelf ook erg handig.

Vandaag een dagje rust na twee hectische dagen. Sommige dagen heb je allemaal verschillende activiteiten en moet je veel niet-vergeten. Dat is dan erg vermoeiend.
Na het stembureau liepen we een rondje met het hondje.
De zon brak door, maar de temperatuur had iets hoger gemogen...
De watertoren van Kwadijk is al jaren bewoond.
Kwadijk zelf is een lange weg met aan weerszijden huizen. Leuk om doorheen te lopen en huisjes te bekijken.
Daarna plantjes gehaald om wat kleur in de tuin te brengen.
En ik kreeg een selfie van Zoon1. Hij heeft eindelijk weer werk en ziet er stralend uit! Dat maakt mij ook erg gelukkig!