maandag 11 april 2016

Quiltbeurs in Rijswijk.

Zaterdag jl gingen we naar de quiltbeurs in Rijswijk, lekker een dagje weg! Zoals bijna bij iedere quiltster was er geen noodzaak, geen tekort aan lapjes, maar wel veel zin in rondkijken, inspiratie opdoen en mensen ontmoeten. Zo leuk om voor een kopje koffie/thee met iemand af te spreken die je alleen van e-mail kent. En dan is het met een klein groepje gelijk gezellig, genoeg gespreksstof en elkaars aankopen bewonderen.

Ik had een paar dagen daarvoor de nieuwe stempelset van Jeanneke gezien op internet en daar had ik wel mijn zinnen op gezet. Dus goed gekeken en geinformeerd en uiteindelijk de stempelset, acrylplaten en twee kleuren inkt gekocht. Je kan er kleine mandjes mee maken, heel schattig.
Ook een nieuwe vulling voor het grote rolmes ging mee naar huis, want het werd de laatste tijd meer duwen dan snijden met het oude mes-gevaarlijk dus!
En natuurlijk gingen er ook wat lapjes de tas in. Voor verschillende projectjes. En die met die schattige plaatjes is gewoon voor de leuk.

Eergisteren was het lekker weer en reden we met de hond naar het Purmerbos. Voor de verandering de Frisse Neuzentocht gedaan van bijna 5 km. Voor een Jack Russell met korte pootjes is dat een goede afstand.
Een deel van de route liep langs de rand van het bos en je kan dan heel ver kijken. Die route gaan we vaker lopen, want ik houd van vergezichten. Zo'n wandeling in een bos tussen bomen benauwd me een beetje.

Later op de dag moest ik toch even met de nieuwe stempels aan de slag!
Keurig een kniplijn en een naailijn. Het boogje appliqueer je met een strookje van 1/4 inch breed gevouwen stof. Je kan dan alles met de hand gaan naaien, maar dat doe ik liever niet....

Dus maar even een machientje testen....
Ik gebruikte een 1/4 inch voetje met een open teen, maar je kan ook zo op de gestempelde lijn naaien. Het past echt precies! 3 inch in het vierkant....
Het zal geen tweepersoons King-size quilt worden... Klein beginnen, 1=een onderzetter, 4=een mug-rug  (een kleedje voor een kopje thee met een koekje), 8=een kleedje voor een dienblaadje, 32=een placemat, meer= een tafellopertje, zoiets.... Als je het genoeg vindt naai je ze aan elkaar en heb je iets. Zo eenvoudig kan het zijn!

Voor het blog van Jeanneke met uitleg over de stempelsets:
http://www.jeanneke.com/


Voor de Etsy-shop van Jeanneke: