zaterdag 2 april 2016

Het is alweer april!

Wat gaat de tijd toch snel! Voor je het weet bouwen de vogels weer een nestje, loopt de kastanjeboom van de overburen uit en hebben we voor het eerst op vrijdagmiddag in het zonnetje kunnen zitten. Altijd fijn na-het-werk-en-de-boodschappen-in-huis, even uitpuffen. Een goed begin van het weekend.

Deze week was vol met naaimachine-activiteiten.
Mijn dochter kwam op woensdag om eens te kijken en te helpen. Het hoort toch bij de opvoeding dat ze een stekkertje kan aanzetten en samen een voetpedaaltje bedraden ging ook prima. 
En ik kreeg haar voor het eerst achter een Featherweight!
Ze maakte van ongebleekt katoen een buideltasje, keurig met de Engelse naad! Volgende keer mag ze quiltstofjes uitzoeken, want dat is toch veel mooier! Nu hoop ik dat het Featherweight-virus heeft toegeslagen... De tweede Featherweight die ik jaren geleden kocht, had ik voor haar bestemd. Toen ze er niet naar omkeek werd dat de eerste Singer 221 die ik verkocht en die machine is goed terecht gekomen. Maar het zou leuk zijn als mijn dametje met de machientjes leert omgaan. Beetje subtiel aanpakken...

Later in de week werd een mooie witte Featherweight opgehaald. Een bijna niet gebruikte! De dames kwamen met drie 'man' sterk en het was erg gezellig. Ik zou willen dat iedereen iets dichterbij woonde en er regelmatig groepen met Featherweight-liefhebbers bij elkaar konden komen.

Gelukkig is er op 17 april wel een workshop bij De Quiltmuis in Oosthuizen, daar verheug ik me alweer op! Al die machientjes op tafel en iedereen lekker bezig met poetsen en smeren.

Volgende week zaterdag, op 9 april, gaan we naar Rijswijk, naar de Quilt- en Patchworkdagen in de Broodfabriek. Ons clubje 'Singer-meisjes' gaat er een heerlijk dagje van maken! Misschien komen we nog wat 'Singer-ladies' tegen!

Even een paar foto's van meisjes achter de naaimachine. Ze zijn op de kiek gezet door hun trotse oma, die zo liet zien hoeveel plezier de kleindochters hadden van de verschillende Featherweights.

Twee kleurige poezen werden zo in elkaar gezet.

De Featherweights zijn geen speciale kindernaaimachines, maar wel klein en handelbaar. Ze zijn stil en zien er schattig uit. Prima voor beginners en helemaal niet eng!