zaterdag 21 maart 2015

Naaldwijk en Leiden.

We hebben vandaag een ritje gemaakt, een mini-workshop gegeven, leuke mensen ontmoet en een prima dag gehad!
In Naaldwijk kom je niet zo vaak, dus als je in de buurt bent is een bezoek aan de quiltwinkel daar natuurlijk een 'must'.
Als een winkel De Quilthoeve heet, is het niet zo vreemd dat het gevestigd is in een boerderij. Maar toch was ik verrast door de grootte van het pand.
Ik heb netjes gevraagd of ik foto's mocht nemen. Het fototoestel is een belangrijk onderdeel van mijn geheugen! En een foto kan ik laten zien...
Mijn favoriete kleurtjes.

En deze zijn ook favoriet!

Een doorkijkje.

Een sfeerhoekje!

Aangezien mijn komst al een beetje was aangekondigd, ging het gesprek in de winkel al snel over de Featherweights. Het lijkt wel of iedereen in Lapjesland die kleine naaimachientjes kent! 

Daarna een hapje eten in Leiden. Leiden vind ik een mooie oude stad. Een beetje zoals Amsterdam, met grachtjes, maar de binnenstad kleiner en compacter. Met veel prachtige gebouwen dicht bij elkaar.
Er was markt, dat geeft altijd levendige gezelligheid.

Tijdens onze lunch regende het, maar dat zagen wij later pas aan de natte straten.

Dit gebouw was al tussen de huizen door te zien en van dichtbij was het nog mooier!

Deze regels vind ik erg wijs, al zou ik ze liever in het Nederlands op een bordje zien. Wel iets om zo nu en dan na te lezen! 

Hier besloot ik dat ik genoeg speldenkussens heb...

Weer een mooi pand. V&D.... Van hier af zijn de schreeuwerige borden van het Prijzencircus niet zichtbaar. Dit is stijlvol!
De bovenkant van V&D. 

Het oude stadhuis. Met de iPhone krijg je het niet zo goed op de foto.

Damesmode bij Heerenleed.... Precies weer de kleuren die ik mooi vind. Helaas staan deze kleuren mij niet zo goed en jurken draag ik ook bijna nooit.

Gelukkig hoef ik er bij het kopen van lapjes niet aan te denken of het me staat. Ik kies wat ik mooi vind!