dinsdag 26 november 2013

Naaispulletjes, het Weber-ei.

Ik ben flink aan het opruimen. Dat is niet een van mijn talenten, dus ik maak er het beste van, zolang ikzelf maar tevreden ben met het resultaat!
Ik kwam veel spullen tegen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had. Een regenjasje maat 110... De jongens passen inmiddeels herenmaat S.....

Maar ook wat naaispullen van mijn moeder. Vrij snel moest haar woning worden leeggeruimd. Pas na ruim een jaar ben ik begonnen met selecteren (papieren vooral) en nu kom ik de leukere dingen tegen!
Zoals de paddestoel voor het sokken stoppen en het Weber-ei. Die van mijn moeder mist de vingerhoed en al mijn vingerhoedjes zijn te groot om het compleet te maken.
Maar ik heb laatst een soortgelijk stop-ei gekocht.
Als je het openmaakt, zie je hoe het in elkaar zit.
En onder het vingerhoedje zit een houten dopje. Daar is een bergplaats voor naalden.
Op de andere kant staat de naam Weber.
Het geheel heeft de grootte van een flink kippen-ei.
Met wat andere spulletjes past het mooi in een stopfles. Zo komen de spulletjes beter tot hun recht dan in een doos!
Zo is opruimen wel leuk!