donderdag 21 november 2013

Burberry Bottle Bag

Ik ben niet zo van de Engelse woorden (de Nederlandse taal is ook mooi!), maar Burberry Bottle Bag klinkt zo lekker!

Er zijn plekken in huis waar ik niet zo tevreden over ben en een daarvan is de Vestibule, ook wel Eerste gang genoemd. Een kleine ruimte, misschien 1m2, met een kapstok, schoenenrek en de deur naar de meterkast en voorraadkast. Aan de meterkastdeursleutel (!) hangt een tas voor de lege flessen. Natuurlijk kan je erover discussieren of de lege flessen niet ergens anders verzameld kunnen worden, maar ik erger me helemaal niet aan de plaats op zich, echter wel aan de tassen.
Dit is een voorbeeld....
Deze is nog opvallender!

Na het lezen van het blog van Multivroon  over het hergebruiken van paraplu's bleef dat in mijn hoofd rondspoken. 

Ik liep een tijd geleden in de regen toen de wind onze mooiste paraplu om liet klappen. Die ging daarna weer netjes terug in de normale positie, maar een tweede windvlaag was funest en ineens leek de paraplu op een kale spin en werd ik behoorlijk nat!
Toch kwam ik vrolijk thuis, want dit was een uitgelezen kans om van de nep-burberry-paraplu-stof een smaakvolle tas te maken!

De stof was snel losgeknipt bij de stiksels die de stof nog een aan een paar baleinen vasthield. En na droging lag de vreemd gevormde lap te wachten op inspiratie en tijd.

Gisteren was het zover!

Eerst heb ik een stuk van de stof geknipt, voor de tas zelf en een stuk voor de hengsels en bovenrand.

De onderkant en één zijkant dichtgestikt. Met meerdere stiksels.

De bovenkant van de tas gerimpeld door een naad te stikken waarbij de bovendraadspanning zo laag mogelijk staat. De onderdraad staat dan wel strak en als je daaraan trekt plooit de stof en kan je de stof op maat van de bovenrand maken.

Van het afgeknipte stukje zijn een paar stroken geknipt. Uiteindelijk hield ik een heel klein stukje nylon over.


De bovenrand eerst aan de binnenkant van de tas vastgestikt en daarna met een omslag naar de goede kant gevouwen en een paar keer vastgestikt.

Twee hengsels gemaakt en aan de binnenkant met een x-vormig stiksel bevestigd.

Zo hangt de tas nu functioneel te zijn! 

Een echte sjieke en unieke Burberry Bottle Bag!