maandag 28 januari 2013

Nieuwe oude Singer Featherweight. Schoonmaken en herstellen (1).


Eergister een teleurstelling omdat iemand mijn bod voor een Featherweight had geaccepteerd en zelfs vroeg of ik de machine opgestuurd wilde hebben of kwam halen, maar niet reageerde op mijn vraag of het uitkwam volgende week zaterdag te komen. 
En 's avonds (na nog een mailtje van mijn kant) uiteindelijk terugmailde met de mededeling dat de naaimachine al verkocht was.
Heel vreemd als het bod geaccepteerd is en je in overleg bent wat betreft de aflevering! Ik was vooral teleurgesteld in hoe mensen met elkaar om kunnen gaan.

Maar even later verscheen er weer een oude FW op Marktplaats en de volgende ochtend al was de koop gesloten en konden we het machientje op gaan halen. Ik heb deze alvast voor mijn verjaardag gekregen, een maand te vroeg dus. Maar tegen die tijd moet de machine tiptop in orde kunnen zijn!

Ik ben helemaal gecharmeerd van de mooie faceplaat. En het kleine lichtknopje rechts ziet er leuk uit.









Het serienummer is EF 282709, productiedatum 17 augustus 1949. De machine is behoorlijk gebruikt, hier en daar zelfs wat sleets. Maar dat betekent dat er veel mee gewerkt is en dat ben ik ook van plan!

De kans is erg groot dat ook deze Singer Featherweight het straks weer prima doet, het binnenwerk is compeet en niet verroest.




En in de koffer zat het kleine zigzag-apparaatje. Ongebruikt waarschijnlijk.  De handleiding ontbreekt, maar die print ik wel van een bestand van internet.


Dus ik heb weer een lekker project om te poetsen en te oliën! Ik zal regelmatig een stukje schrijven en laten zien hoe ik dat aanpak.