dinsdag 18 oktober 2016

Zomaar wat proberen.

Mijn favoriete app om blogjes te maken op de iPad bestaat niet meer. Het grote voordeel van die app was dat foto's automatisch verkleind werden en makkelijk konden worden toegevoegd zonder ze eerst een naam te geven. Ik probeer het nu met een andere methode, maar zou graag van bloggers die via de iPad werken tips krijgen. Welke app gebruiken jullie? Wat zijn de voor- en nadelen?   Dit blogje heb ik gemaakt met BlogPad. De foto's zijn verkleind door ze eerst naar mezelf te mailen en daarna weer op te slaan. De grote foto's kunnen ervoor zorgen dat je op een gegeven moment geen foto's meer kan plaatsen zonder te betalen of oude blogjes te verwijderen.   Vorige week waren we even naar Hoorn. We parkeren dan onder de schouwburg, daar is altijd wel plek. Naast de schouwburg ligt het water van de Hoornse Hop. Deze fietsers kwamen zo mooi uit tegen de dreigende achtergrond.
En leuk om te zien wat ze aan boodschappen mee hadden!
Als je langs de dijk van Hoorn richting Purmerend rijdt, kom je door het polderlandschap met weilanden en sloten....
...met vergezichten en trekvogels...
...koeien, die een soort Bee houden, gezellig samen herkauwen...
... de schapen die grazen op de dijk die de polder moet beschermen tegen het water.
Zo typisch Hollands, zo gewoon en toch bijzonder. 
Nu ga ik even uploaden en kijken of deze fotootjes groter zijn dan bij de laatste blogjes.
 
Het regent hier behoorlijk! 'Snertweer' zou mijn moeder gezegd hebben. 'Quiltweer' kan je het ook noemen!