dinsdag 16 juni 2015

Check je voetpedaal!

Ik heb er al eens eerder over geschreven, maar ook deze keer kwam ik tijdens de Onderhoudsworkshop een condensator tegen die nog onder de naaimachine zat. En het voetpedaal dat bij deze machine hoorde had er ook eentje!
Een condensator lijkt op een batterij. Vroeger waren ze nodig om te voorkomen dat een werkend apparaat storing gaf bij andere apparaten in de buurt. De buren vonden het niet zo fijn als hun televisie een flikkerend beeld kreeg als je achter de naaimachine zat.

Een oude condensator kan gaan 'lekken' en veroorzaakt dan een toevoer van stroom naar de motor, ZONDER dat je op het voetpedaal drukt.
De naaimachine gaat dan uit zichzelf naaien! Stel dat je dan niet in de buurt bent......

Vandaag heb ik weer een naaimachine 'behandeld' en natuurlijk kijk ik dan in het voetpedaal. Een uitgelezen kans om even foto's te nemen.
Zie je die gele electradraden en de 'batterijtjes'?

Als je de schroeven losmaakt, kan je die makkelijk verwijderen.

Zo, nu zijn ze weg!

Deze gaan in de vuilnisbak!

Het voetpedaal kan weer dicht. 
Echt, het is een werkje van niks! 
Gaat sneller dan het schrijven van dit blogje.... 
En dat ging nu ook heel snel!

Morgen de naaimachine testen! Want het voetpedaal doe ik als laatste. De machine is dus bijna klaar!