dinsdag 5 augustus 2014

De Aloha Quilt - Jennifer Chiaverini.

Er is een nieuw boek van de geliefde serie over de quilters van Elm Creek. Jennifer Chiaverini heeft al heel veel boeken geschreven, maar er zijn er nog niet zoveel vertaald in het Nederlands. Vorig jaar De Bruidsquilt en nu De Aloha Quilt, we worden verwend door de uitgever!


Hier de achterkant, om even te lezen waar het over gaat...

Ik ben nu bezig met het block Georgetown. Een echte uitdaging voor mij. Eerst dacht ik nog om jullie om raad te vragen, maar het is ook wel leuk om gewoon te prutten en te kijken of het lukt. 
Zoiets moet het worden, alleen maak ik de groene puntjes twee keer zo breed. En niet groen.

Ik maak het nu met een combinatie van stikken op papier en appliqueren. Omdat de diameter van de hele cirkel 8 inch wordt, is het nogal priegelig. Ik lees op internet meer over grotere blokken en dat lijkt makkelijker te hanteren.

Tot waar ik nu ben wordt het wel naar mijn zin, al vraag ik me af of het middenstuk met strijken wel helemaal plat wordt. Het is nu meer een cup maatje AA... Dat wordt echte passie in de Passion Sampler!