donderdag 7 augustus 2014

1865 Passion Sampler, block 9 en 10.

De nieuwe blocken van de Passion Sampler werden gepubliceerd. Even de maten omgerekend naar een block van 9 inch en snel de doos met stoffen erbij. Naar voorbeeld van andere bloggers heb ik nu keurig de stoffen per project in een plastic doos met een sticker erop. 

Block 9 is zo gworden:

En dit is mijn block 10:

Ik was al begonnen aan het block met de naam Order number Eleven. Die naam refereert aan een wet waarin staat dat iedereen tijdens de Amerikaanse burgeroorlog zijn huis, spullen en de oogst beschikbaar moest stellen aan de soldaten. Een meisje zag toen dat de quilt van haar moeder werd meegenomen. Zij onthield het patroon en maakte het later na.
Ik vond het een uitdaging om zoveel deeltjes klaar te maken voor één block.
Met Freezer Paper en lijm heb ik de appliquaties gemaakt, maar ze bleven niet zo goed op de stof plakken dat ze, tot de laatste vastgenaaid was, zouden blijven zitten. Nu heb ik ze met de allergrootste steek met de Singer Featherweight vast genaaid. Meer een soort van rijgen. Kijken of dat bevalt! De draad aan de onderkant is donker, dus het verwijderen zal snel gaan. 

Ik ben benieuwd of appliqueren leuk is. Ik heb een volgende quilt op het oog met veel appliquaties, maar dan moet het wel een beetje vlotten.