maandag 12 november 2012

Sint Maarten en de sterren.

Gisteren wat lantaarntjes buiten neergezet om een gezellig hoekje bij de voordeur te maken. De kindertjes die zingen voor Sint Maarten komen vooral voor het snoep, maar de meelopende ouders willen ook wel wat sfeer proeven. Na zo'n 16 jaar door weer en wind meegelopen te hebben, ben ik blij dat ik er niet meer op uit hoef. Natuurlijk te veel snoep in huis gehaald, dat wordt weer een kilootje erbij als ik niet oppas!




Het was een lekker dagje thuis, naaimachientje op tafel. Ik heb weer flink wat sterren en andere figuurtjes gemaakt. Er gaan nieuwe stofjes in en oude overhemden. Waarschijnlijk zullen een paar vanwege de kleur uiteindelijk niet door de selectie heen komen. Ik moet nog eens goed nadenken over de kleur die ik erbij ga nemen voor de verbindende sashings.



De quilt voor zoon3 staat nog op 2 latten in de gang, nog maar een klein stukje geregen. Deze methode bevalt goed, alleen heb ik de hele grote tafel nodig en liefst dat de katten even slapen. Nu is Charlie al 2x omhoog geklommen via de quilt op de lat, niet helemaal de bedoeling dus!

Charlie is de enige die in gordijnen hangt, omdat Monty toch wat problemen heeft met springen en klimmen. Monty is een raar beest, met een overbeet, navelbreuk en één ingedaald balletje.Toch gaat hij steeds beter lopen en is sterk genoeg om zijn veel grotere broer bij het stoeien plat op de grond te krijgen. Charlie en Monty slapen zo lief ineengestrengeld, dat je niet weet van wie welke poot is.
Allebei zijn ze erg knuffelig, precies zoals je je een kat voorstelt.






Het valt mij op dat veel mensen die patchwork maken ook een kat hebben, aan de foto's te zien. Staan een quilt en een kat symbool voor huiselijke gezelligheid?


6 opmerkingen:

  1. Francis, ik geloof het ook..katten en quilts zijn net een 1 eiïge tweeling...dat lijkt wel onlosmakelijk bij elkaar te horen. Maar ook zijn er veel quiltsters met hondjes...dus eigenlijk zijn quilters ook enorme dierenliefhebbers.
    Lief, zoals C&M samen in een mandje liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben al zoveel foto's van dat samen slapen! Zo schattig en vertrouwd met elkaar, kruipen in elkaars pootjes en gebruiken elkaar als hoofdkussen.. En als je erbij gaat kijken, beginnen ze in hun slaap al te spinnen!

      Verwijderen
  2. Ik heb een hond die graag quilts opvreet(!!!!!!). Die komen beneden dus ook alleen tevoorschijn als we er daadwerkelijk onder liggen. Hij heeft er een keer 1 te pakken gehad en de punt er afgekauwd. Ik weet nog dat ik een jeansquilt had gemaakt om de bank te beschermen, lekker stevig, en terwijl ik bezig was heeft hij die gewoonte ontwikkeld. Tegen de tijd dat het af was had ik er al niks meer aan.
    Je zou zeggen, waarom leer je hem dat niet af.....tja.....we hebben hem kunnen leren dat het niet mag zolang we aanwezig zijn ;-)

    Mieneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn hondje zou ik ook niet vertrouwen met een quilt! Als pup lag ze heel lief op een groot donker-rood fluwelen kussen te slapen, tot ze in de gaten kreeg dat er vulling in zat. Kwamen we op een ochtend beneden; leek het of het gesneeuwd had. Knuffels bijt ze ook stuk, ze begint bij de neus en ogen en daarna wordt het slachtoffer leeggeplukt. Dus geen quilt in haar buurt! Ik moet er niet aan denken, al dat werk voor niets!

      Verwijderen
  3. Je zou inderdaad wel zeggen dat er een verband is tussen quilten en katten: ook bij ons thuis 2 exemplaren die hun haren perse in een quilt terug willen zien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig geeft zo'n kledingroller dan nog wat hulp bij het verwijderen van de haren. De gordijnen bleven hier keurig wit, tot er een zwarte kater kwam.. En nu hebben we ook nog een klimmende kat erbij! De opgerolde quilt in de gang lijkt inderdaad wel wat op een klimpaal, maar dat is toch niet de bedoeling!

      Verwijderen