zaterdag 25 augustus 2012

Singer doosjes.(2)

Nog een keer over de bij de Singer naaimachine geleverde doosjes met voetjes en schroevendraaiertjes en andere handige snufjes.

Het groene blikje heeft een scharnierend dekseltje. Het lijkt op de groene kartonnen doosjes. Ik ga ervan uit dat de blikjes eerder waren, maar dat weet ik niet zeker.




Er is ook een zwart blikje.
Geen idee waarom er nu een andere kleur is, of dit een speciale uitgave is??








Het zwarte blikje heeft een hele mooie paars fluwelen binnenkant. Dat ziet er luxe uit. Bovendien is paars mijn favoriete kleur, helemaal goed dus. Er zijn geen bevestigingsmogelijkheden voor de accessoires, alles ligt er los in.




Dat is bij dit doosje wel anders. Dit is naar mijn mening het mooiste doosje. Klein, mooie sluiting, paars fluwelen binnenbekleding en op de bodem klemmetjes om de verschillende onderdelen vast te zetten. Geen gerammel in blik! Erg verzorgd allemaal.

 

 
 
Ik moet nog een plaatje zoeken om goed te kijken op welke manier alles hoort te zitten, en of het wel compleet is. Nu ligt het wat rommelig. Een detailfoto van de sluiting. Zo veel aandacht aan besteed! En het voelt gewoon lekker als je het dicht doet, het past precies.


 

 
Toch zie ik dit houten doosje als het topstuk van mijn verzameling: de Puzzle box.

Dat is niet de naam die Singer heeft gegeven, maar je snapt waarom hij zo genoemd wordt als je alle onderdelen weer op zijn plaats probeert te krijgen!

De zijkant laat zien dat de constructie apart is, je klapt de bovenkant open...



Dan de ene zijkant en dan de andere zijkant.
















Dan ligt de hele box uitgespreid voor je. Met de klemmetjes hoort alles vast te zitten. Op de juiste plaats.. Gelukkig had ik hier wel een plaatje van gevonden. Ik moet dat maar uitprinten en in de box bewaren, want het is  echt een gepuzzel.

Een volgende keer laat ik zien wat er allemaal aan voetjes enzo in de dozen hoort te zitten. En ik zoek nog wat informatie over de Puzzle box.