zondag 4 augustus 2013

IJ-hallen.

Om 10 uur parkeerden we de auto bij het hek om het buitenterrein van de IJ-hallen. Dat is wat verder rijden, maar uiteindelijk dicht bij de kassa.


Het was stralend weer en zonder de verkoelende wolken en het zeldzame zuchtje wind was het snikheet. Maar geweldig weer voor een buitenmarkt. Het voormalig NDSM terrein was gevuld met meer dan 700 kramen. Het was goed bezocht, maar niet te druk.

Ik slaagde voor een beautycase. Nu heb ik die niet nodig voor de enkele lippenstift die ik niet gebruik, maar voor mijn gereedschappen voor de naaimachines is het een ideaal koffertje. Met draagband en zwart. Helemaal de FW koffertjes-kleur.


In dit boekenkrat zagen we niets bijzonders..... Jij wel??

Het eerste lapje dat ik mooi vond, bleek een jurk te zijn en Dochter maakte meteen de deal: zij draagt hem als jurk en daarna krijg ik hem voor in de lapjesvoorraad. Ik mocht gelukkig wel betalen ;)  !

De prijzen op de markt zijn verrassend. Soms vragen mensen heel veel geld, maar veel vaker heb je een prijs in je hoofd en zitten zij daaronder. Zo scoorde ik 4 lapjes (shawls/bandana's) voor € 0,50 per twee!

Nog een leuk stofje in een rokje. Of ik niet even achter de kraam wilde passen? Nou, mijn timmervrouws-oog zei al dat dat echt niet nodig was. Dat zou vijfentwintig jaar geleden misschien als gegoten hebben gezeten, maar nu niet meer.

Het volgende stofje heb ik thuis wel even geprobeerd. Niet helemaal mijn stijl, hoewel het model iedereen wel past. Is dit gemaakt voor een toneelstuk? Voor Saartje van Swiebertje, denk ik. Leuk op een korte broek met gympschoenen (om wat stevigheid te geven aan mijn voet), en prima in de lapjesmand. Mooi als achterkant voor een quiltje.
Nog een lapje, met een lief kaartje eraan. Zo verzorgd waren alle spulletjes die op deze kraam lagen. Dat is een feest om te zien! Ik verzamel nu blauwe stoffen om een quilt te maken met oude blauwe overhemden. Ooit.
Voor €5 een hele berg oude Steiff beesten doorzocht om dit hondje te vinden. De oortjes zaten nog vast en hij ziet er uit als nieuw. Besloten die voor mijzelf te houden! Nooit te oud voor een Steiff....