donderdag 1 augustus 2013

Singer 301.

Op internet kwam ik een Singer 301 tegen. De prijs was nog niet te hoog, dus een bod gedaan. En dan is het afwachten: biedt er iemand overheen? In de nacht liep die veiling af en ik durfde de volgende ochtend bijna niet mijn mail te checken... Maar het is gelukt, zelfs voor minder dan mijn uiterste bod!

Natuurlijk komen er verzendkosten bij, maar ophalen is geen optie en zelfs een pakket uit Nederland is stevig aan de prijs als het om zoveel kilo's gaat.

Wel vind ik het erg spannend! Wordt het allemaal wel goed verpakt? Er zit geen koffer bij deze machine. Vandaar de schappelijke prijs denk ik. En misschien voor het transport wel beter. 

Ooit heb ik een verhaal gelezen van een Singer Featherweight die in haar eigen koffertje zonder enige bescherming per post werd verzonden, de adresstikkers op de koffer geplakt. Gelukkig was de koffer met Duck-tape verzegeld.... Je moet er niet aan denken!

Nu duim ik dat het goed gaat. De verkoper heeft tot nu toe allemaal positieve feedback gekregen. Dat is het voordeel van Ebay, je kan dat zien voor je een bod uitbrengt. 

Ik was erg geinteresseerd in deze machine omdat het een zwarte Singer 301 is.

 Dit model is ook in het bruin, tan, te krijgen. 

 En in bruin met wit. Maar aangezien het hek van de dam is als ik ook nog verschillende kleuren naaimachines ga sparen, houd ik het bij zwart. En bij Singer...

Biij deze machine wordt een knoopsgatenapparaat geleverd en een zigzagapparaat. De Singer 301 is een slant shank. Dat betekent dat het voetje van de naaimachine met een hoger geplaatst schroefje aan het stangetje vastzit en ook wat meer naar achteren. Daardoor zou je beter zicht op je werk hebben.
Aangezien mijn andere Singers low shank zijn, passen de accessoires die ik al verzameld heb niet op de Singer 301.

Het doosje met voetjes, biasstikker en rimpelaar etc zit er ook bij. In het doosje van het knoopsgatenapparaat lijkt een rond knoopsgat-malletje te zitten, de eyelet. 


En erbij komen nog twee plastic zakken met van alles. Door één zak zie ik een verpakking schemeren waar Singer op staat. Ik ben benieuwd.