zondag 9 juni 2013

Weer een UFO? Nee, stug doorgaan!

Vrijdagmiddag na het werk en de boodschappen keek ik even naar de blogjes die ik volg en zag bij Kaaren van "The Painted Quilt" een mooie stitchery, een Summer Sampler ( klik hier ).

Zij gaf iedere eerste vrijdag van de maand een freebie, maar om diverse redenen nu nog maar eens per kwartaal. Maar wat voor een!

Het blogje stond er net 10 minuten op, meteen het patroon geprint, papier tegen het ruit, stofje ertegen aan en overtrekken. Ik ben dol op ongebleekt katoen, die kleine pitjes erin, ongecompliceerd.
Ik heb weinig ervaring met stitchery's, dus ploeter ik voort en tel zo nu en dan hoeveel steekjes Kaaren heeft gebruikt om in te schatten hoe groot die steekjes moeten zijn. Dus het is wat rommeliger dan ik zou willen, maar al doende leert men. Gewoon doorgaan maar!
Ik heb wel de Engelse teksten vervangen door Nederlandse zinnetjes. Dat vind ik nu eenmaal leuker.

De jongens keken vol bewondering hoe een nat doekje het blauw van de markeerstift laat verdwijnen! Ik houd het werk angstvallig uit het directe zonlicht, want is het zo dat het blauw er dan niet meer uitgaat??

Ik gebruik de oude borduurring die ik op de laatste Koninginnedag/eerste Koningsdag/Kroningsdag heb gekocht op de vrijmarkt. Goede kwaliteit materiaal, alleen staat er wel Pfaff op... dat had ik liever anders gezien, maar ja!

Kijk vooral ook rechtsonder op Kaarens blog voor de "First Friday Freebie Free Patterns" die al eerder gepubliceerd zijn. Daar zie ik nog genoeg moois staan om te maken....