dinsdag 17 oktober 2017

Het Featherweight Festival 2017 was geweldig!!!


Wat hebben we een heerlijke week gehad met Het Singer Winkeltje en De Quiltmuis!


Vorige week maandag kwam een journalist van het Noordhollands Dagblad naar Oosthuizen om een interview af te nemen en er was ook een fotografe.

Marlies Wolda van De Quiltmuis, Carla Beemsterboer en ik vertelden over de machientjes, over quilten en waarom deze Singertjes nu zo uitermate geschikt zijn voor Patchwork.




En het werd een stuk van twee pagina's in de krant! Echt heel erg leuk!

Op zaterdagmiddag gingen we in de sporthal opbouwen.

Marlies Wolda had alles uitstekend geregeld! De spullen waren er, niemand greep mis. Electra, geluidsinstallatie, een EHBO-meneer, bonnetjes voor een broodje en een soepje, muntjes voor drinken, een heel mooi stof pakket, goody-bags, echt aan alles had Marlies gedacht! Wat een organisatie-talent!


Met een heel team werd de sporthal versierd.


De vlaggen kwamen weer van Erica Kok, van de quilttentoonstelling in de Beemster van dit voorjaar.

Mijn Banner werk uitgepakt. Ontworpen door Jesse Cok van Jesse Cok Design, net als mijn visitekaartjes. Even reclame maken.....

Ik ben er zo blij mee! Echt mijn kleurtjes en de Featherweight staat er zo mooi op!





Zo op mijn 53e begin ik te wennen aan fotomodel spelen, haha! Hoe ouder hoe gekker!

Er kwamen tafels en stoelen voor de deelnemers..

De anderen waren ook erg vrolijk, hier werd gezongen: Daar komt de bruid... en de tweede regel weten jullie vast ook wel!



De mooie quiltrekken werden in elkaar gezet en de quilts opgehangen. Dat geeft al zo een ander gezicht aan een toch wat kale ruimte. Van sporthal naar Festival-hal!






Er was ook nog tijd voor een dansje!



En voor een kopje koffie.




Maar er werd heel hard gewerkt!








De electra voor iedere set tafels in orde en de bedrading vastgeplakt aan de grond. Er mag natuurlijk niemand over struikelen!







En nog heel veel meer, al was ik toen weer naar huis om de rest van de machientjes compleet te maken, snel nog een naadje om te testen voor de zekerheid en hup in de koffer met een label eraan en de koffer in een tas..






Ik had in totaal 18 Featherweights mee. Voor de verhuur en een paar als reserve. En nog een flink aantal bestellingen. Dat was echt even een flinke klus! Gelukkig wel goed geslapen voor de grote dag!

Op zondagochtend haalde ik Carla op. Ze paste eigenlijk niet meer in de auto, dus het was zitten, tas tussen de voeten en Featherweight op schoot. Dat ging omdat Oosthuizen niet zover van Purmerend ligt. En een mooie route met de opkomende zon boven de mist. Het is een heel landelijk gebied, schitterend om te zien.







De Groote Molen lag er nog verlaten bij.

Snel de rest van mijn spullen uitladen en de auto weer wegzetten.

Wat was er allemaal veranderd sinds de dag ervoor! Ik keek mijn ogen uit! De kraampjes gevuld, alle quilts van Caroline Dijkerman hingen om te bekijken, de quilts van Jeltje van Essen waren erbij en nog meer mooie quilts in de sporthal. Het hele team van De Quiltmuis, de mannen en andere aanhang had tot in de avond op zaterdag heel hard gewerkt!







De Mystery Guest was ook aanwezig, de Quiltmuis haarzelf! Hier kreeg ze nog even een toefje op haar kont...







De kleine zaal met de kraampjes van De Quiltmuis. Volgens mij was bijna alles uit de winkel mee, bakken met stoffen en allerlei accessoires.

Om 9:30 uur belde Radio Noordholland! Marlies en ik zaten samen op het podium en gelukkig had Marlies alle details opgeschreven en hield ze dat voor mijn neus. Zo kon ik het adres goed vertellen.


Het interview ging goed, je kan het hier beluisteren. Zet de tijd in de onderste balk, van 9:00-10:00 uur en schuif door naar 26:20.



De quilts van Caroline Dijkerman zijn zo mooi! 

Als je ooit haar verhaal kunt horen over alle quilts, zorg dat je erbij kan zijn!











En Deborah had een gastenboek gemaakt, met de goudkleurige motieven. Dat is om de herinnering te bewaren!

Na 9:30 uur stroomde het vol met deelnemers! Er werd begroet en gebabbeld!







Machientjes werden ingeregen.



Carla en Saskia hielpen de mensen met een huurmachine om alles neer te zetten.



Om de tafels te beschermen was een kleedje onder de machine verplicht en er kwamen mooie placemats tevoorschijn!









Saskia (hier op de foto) en Carla zaten later in de kleine zaal en gaven een demonstratie aan bezoekers.


En ik zag quilts die gemaakt waren op een Featherweight! Het is voor mij zo leuk om te zien dat mensen veel plezier hebben van hun machientje.



En ook grappig om de mensen die ik apart ken nu bij elkaar te zien! Sommigen kenden elkaar al van Bee's of quiltweekenden. En natuurlijk zijn er ook mensen bij die niemand kenden, maar nu wel gezichten zagen bij Facebook-vrienden. En ook mensen die er gezellig bij wilden zitten en lekker hun  pakketje maakten en waarschijnlijk hun ogen uitkeken.



De kennismaking met de Featherweight ging volgens mij soepel bij de huursters, want ik heb geen echte problemen gehoord.











Er waren Singer 221s, de witte en de zwarte. En ook een enkele 222.



De opstelling was perfect!

Nu was de halve sporthal in gebruik, maar een volgende keer wordt het waarschijnlijk de hele ruimte!

Er was muziek, er was polonaise! Niet verplicht natuurlijk, maar wel gezellig voor een keertje!


Elly zat ook te stralen!


Marlies startte de dag met een toespraak en sloot de dag weer af met een bedankje aan de vrijwilligers, die zo hard gewerkt hadden! Echt top!!!!

De journalist en de fotografe liepen ook weer rond, vandaar dat er maandag weer een stuk in de krant stond. We stonden zelfs met een foto op de voorpagina! YEAH!





Ellen (rechts) en buurvrouw in de krant!


En krasse uitspraken!


Ik ben nog steeds aan het nagenieten. Het was zo gezellig! Alles ging goed, het liep gesmeerd. En de sfeer was optimaal.

Nu maar nadenken over een volgend evenement.... Dat komt er vast wel, in welke vorm dan ook.

(Natuurlijk zijn niet alle huurmachientjes verkocht, ik maakt foto's als ik tijd heb en plaats ze op de verkooppagina (KLIK HIER). Als je interesse hebt, houd dat die pagina in de gaten.)