zondag 27 september 2015

Zo'n zonnige zondag...

Zo'n zonnige zondag moet je koesteren! 
Het nieuwe oude kistje staat op mijn werktafel in het naaikamertje. Schijnt een handwerkkistje te zijn dat op school gebruikt werd. Bovenin is een schuif waaronder veel bergruimte zit. Daar ga ik alle oude spoeltjes met garen opbergen. Bij een ingekochte naaimachine zitten wel eens een paar spoeltjes met het oude garen er nog op. Soms wel vier kleuren op één klosje, steeds over elkaar heen gespoeld, als een toverbal.
Toch is het wel handig om een draadje van een kleur te kunnen pakken, dus ik verwijder het garen niet, maar geef nieuwe spoeltjes mee met de machientjes die ik verkoop. En dat oude garen komt wel op bij kleine projectjes.
In het laadje passen heel veel klosjes nieuw garen. Meer dan ik ooit nodig zal hebben, denk ik. Want je gebruikt voor patchwork vaak wat onopvallend garen.

Ik vind het wel heel leuk staan, zo'n oud kistje.
Erop staat het Bloementasje van Atelier Bep.
Het nieuwe projectje voor bij de workshops ligt op de schuif. Ik ben er erg blij mee, het is precies zo mooi geworden als ik had gehoopt. 
En nu zit ik lekker buiten, met weer een ander naaimachientje.
Het patroon voor het mapje had ik uitgeschreven en ben ik zelf aan het testen. Met de stofjes van Birdblocks, de quiltwinkel in Amsterdam waar de volgende Featherweightworkshop gaat plaatsvinden. En met de juiste materialen gaat dat uitstekend! 
Ik neem de 1/4-inch voetjes mee voor de deelnemers van de workshop. 

Met een kleine aanpassing is van een 1/4-inch-voet ook een scant 1/4-inch te maken, dan is het helemaal een ideaal hulpmiddel voor snel en goed resultaat!