donderdag 20 november 2014

Sneeuwbal-quilt.........

Komt 'ie ooit nog af? De Sneeuwbal-quilt? 
Ik zag aan de microstitch-pennetjes dat ik er nog na mijn verjaardag aan gewerkt heb, want dat was een verjaarscadeau. Maar toen kwam de Farmer's Wife en de Passion Sampler. En de Randjes per Week iedere zaterdagochtend...
(Bij de Randjes vlotte het sinds de zomer niet meer zo, maar nu heb ik een daglichtlamp en dat scheelt enorm! Ideaal zo'n lichtbron!!!!)

En tussendoor regelmatig een Singer Featherweight die vertroeteld moet worden en dan naar een nieuwe eigenaresse gaat...

De Sneeuwbal-quilt hing in een tas aan de kapstok onder de trap, maar gisteren heb ik hem tevoorschijn gehaald. Zelf ook benieuwd hoever ik ermee was.

En dat viel niet tegen!
Ik legde de delen op de keukenvloer. De delen van het midden zitten al aan elkaar vast. De rand aan de boven- en onderkant ook. Daar heb ik nu de hartjes voor het quilten afgetekend en als dat gedaan is (met de Featherweight) kunnen die delen aan het middenstuk en dan nog een bies eromheen.... Bijna klaar dus!
Vorig jaar wilde ik deze quilt al af hebben om mee te nemen naar Atelier Bep, nu moet dat toch lukken. Toch? Streefdatum is zaterdag 17 januari 2015. Kan ik hem één nachtje op het bed leggen, want ik heb nog nooit onder een quilt geslapen! En dan kan 'ie de 18e mee naar Hall.
Kleine Monty met zijn kromme pootje en rare bekkie dook meteen op de quilt! Hij is sinds augustus een stukje dikker geworden, waardoor hij er niet meer uitziet als een scharminkel.
En Stina deed eerst voorzichtig een paar stapjes op de quilt, waarna ze ging liggen rollen en wrijven. 

Zij vinden het al een groot succes worden. Het is ook een grote quilt!

Nog even doorzetten dus!