woensdag 18 december 2013

Randje Per Week.

Het is druk! Met toetsen maken, surveilleren en nakijken.
Maar de vakantie komt er aan! Vrije tijd, gezellig met z'n allen, samen zijn, iets samen doen. We plannen niet alles vol en pinnen ons niet vast, maar weten al wat activiteiten die we willen doen.

Eerst de Kerstdagen, daarna wordt mijn 'oude' schoolvriendinnetje 50! (Ooit waren we 12....), dan Oud en Nieuw.

Nieuwe voornemens? Die maak ik elke dag! ;)
Deze heb ik gisteren gemaakt: 4 januari ga ik meedoen aan RPW. Iedere zaterdag worden er twee randjes gepubliceerd die je kan borduren. Een geweldig initiatief van Annelies en Simone van Soed Idee.

Kijk hier als je er nog niet van had gehoord:

http://randjeperweek.blogspot.nl

Ik heb linnen besteld en ook al een plekje op het oog waar mijn werkje van 2 meter lengte mag komen te hangen. Want in een kast laten verstoffen is zo sneu! Een smal plekje is altijd ergens te vinden in huis.

Het is helemaal duidelijk waarom handwerksters (m/v) steeds aan iets nieuws beginnen! De spanning, de hormonen serotonine en dopamine, je wordt enthousiast, krijgt energie! Niets beter tegen een winterdip dan een nieuw project!
En nu door internet, blogspot en facebook is het ook een sociale activiteit! Mensen behoren tot het dierenrijk, ons instinct zegt ons dat we graag bij een groep horen.

Geef daar aan toe. Als je wil natuurlijk!

Winterrandjes, lenterandjes, Zomerrandjes en Herfstrandjes... Voor je het weet ben je twee meter geborduurde randjes en een jaar verder!

Nog even gewerkt aan de Snowball-quilt. De  lapjes voor de zijkanten en boven- en onderkant zijn aan elkaar en echt precies genoeg voor plan 7 ofzo... Plan 8 zou inhouden dat de groene buitenranden in breedte  gehalveerd werden.
Eén zijrand is nu zover dat ik met de naaimachine kan gaan quilten. 
De zijranden netjes weggevouwen om rafelen te voorkomen, tip van Gert!
En omdat ik bij het middenstuk ten onrechte dacht dat ik wel netjes diagonaal kon stikken, heb ik nu de lijnen met tape afgeplakt. Eens kijken of dit bevalt!