zondag 8 december 2013

Beetje van alles...

Vorig weekend waren we een dagje naar Düsseldorf. Voor de kerstmarkt en vooral om even samen op pad te gaan.
Bij de grote warenhuizen heb ik vooral gekeken naar de handwerk-afdelingen. Zo groot en goed gesorteerd vind je in Nederland maar weinig winkels! 
De etalage van één warenhuis had weer 4 ramen met bewegende Steijff beesten.
Omdat ik over 3 maanden 50 jaar word, mocht ik van mijn echtgenoot in de etalage van een winkel kijken naar wat sieraden. Met de nadruk op kijken!
Ik dacht dat een armbandje wel leuk zou zijn... Arm-band...eerder Rijk-band!
De straten en pleinen waren mooi verlicht. 

Het was warm weer, in de winkels wilden we onze jassen zo snel mogelijk uit. 
Er waren vanwege de heerlijke temperatuur waarschijnlijk heel veel mensen in de avond op straat, zodat we een deel van de kerstmarkt maar hebben overgeslagen omdat er geen doorkomen aan was! Maar we hadden ook wel genoeg gezien!

Gister de onderdelen van de Sneeuwbal Quilt op bed neergelegd en later een paar stukken aan elkaar gestikt met tussenbanen. Door die banen en de rand eromheen wordt de quilt groot genoeg. Wij hebben alleen wit beddengoed, dus is het niet erg als de randen niet helemaal overhangen.
Vandaag de kerstspullen uitgezocht. Er lagen nog dozen met echte kinderdingen, knutselwerkjes en schreeuwerig gekleurde ballen. Een selectie voor de vuilnisbak/kringloopwinkel/bewaren.
Soms een blij weerzien! Deze twee schoolbordjes ooit na de kerst voor €1 gekocht, de prijsjes staan nog achterop. 
En de kerstboom staat al in de huiskamer! Met alleen de piek, omdat die toevallig bij die spullen zat. Morgen de dozen met lichtjes en ballen erbij pakken! En met z'n allen de boom optuigen, gezellig!
Nu kunnen de katten wennen aan de boom. 
Om de beurt komen dichterbij om te kijken. 
James, de oudste kater met zijn drie jaar, laat zich graag aanhalen, maar is geen schootkat. Hoewel hij de laatste tijd wel op je schoot komt staan voor een knuffel. 
De anderen komen graag op schoot zitten.
Eerst Charlie, die zo slaapt als een baby in je armen. Hij is de grootste van alle dieren hier, groter zelfs dan de hond. Charlie was in het nest al gulzig en eet nu ook alle bakjes leeg, inclusief dat van de hond!
En later kleine Monty, het gehandicapte broertje van Charlie. Altijd op zijn hoede, voorzichtig. De schattigste en liefste kat die je je kan wensen! En gelukkig al meer dan een half jaar helemaal fit en zonder doktersbezoeken. Alleen met medicijnen om zijn ene nier te ondersteunen.
Ik heb de nieuwe kalender tevoorschijn gehaald om voor zondag 19 januari 2014 te noteren dat ik dan bij de 4e Singer Featherweight-dag ben, bij Bep (www.atelierbep.nl) in Hall. Ik neem mijn Singer-olie, smeervet en gereedschapskoffertje mee. Het is altijd zo gezellig met al die kleine naaimachientjes! Dus als je ook wil komen, geef je snel op bij Bep!