vrijdag 31 mei 2013

Affo!

Zo, het was even doorwerken, maar nu is het quiltje af.
Alleen nog nadenken over het ophangsysteem. 


De tekst "het nest" is een verwijzing naar de naam van ons huis. Niet dat het een vrijstaand huis in het bos is, maar ook een tussenwoning, een rijtjeshuis in een doodgewone straat, mag een naam hebben! Het is een heerlijk huis, waar ik negen jaar geleden met 4 kinderen kwam wonen en waar ik nu met echtgenoot, 3 kinderen (en aanhang), 3 katten en een hondje en heel veel Singer naaimachines heel prettig woon!

De tekst heb ik met de naaimachine op het label gestikt, met de FW 222 en de Simanco 171071 Darning foot die bij de Singer 222 hoort. Ik heb de neiging te snel te stikken bij het borduren, dus ik moet nog veel oefenen!

Ook heb ik de Stitch-in-the-ditch voet gebruikt. De eerste baan had ik de 'berg' aan de verkeerde kant, daarna niet meer natuurlijk! 


Nu ik toch met een foutenanalyse bezig ben: ik heb alles met neutraal gekleurd garen gestikt. Voortaan zal ik voor het doorstikken een geschikte kleur kiezen. 

Over de binding ben ik erg tevreden. Ik vind dat gele stofje niet mooi, maar als accentje is het erg geslaagd. Ik zag ergens deze dubbele binding en wilde het eens proberen. Het is simpel om te doen, maar ziet er bijzonder uit.

De uitstekende foto-tutorial kan je hier vinden:

www.52quilts.com

 
Zo'n klein quiltje is echt leuk om te doen en ik leer er veel van. Echt een snackje voor tussendoor!