woensdag 5 augustus 2015

Kopen op eBay en kopen met Paypal.


Dit is een winkel in Berlijn! Het filiaal in Londen heb ik niet gezien, maar toevallig liepen we in Berlijn langs deze etalage. Helaas weinig Singer naaimachines, ik zag er in de gauwigheid maar één. Waarschijnlijk staan hier vooral Duitse oudjes en in Londen meer Singers.......


Er kwamen een paar reacties op het blogje van de beschadigde Featherweight. Of ik wel mijn geld terugkreeg!
Inderdaad had ik daar ook een wat onrustig gevoel bij. Maar nadat ik de verkopende partij de foto's had gestuurd, kwam al het bericht dat ik de machine terug kon sturen. Ik heb hem natuurlijk goed verpakt zoals zij dat haddendat moeten doen, met de brokstukken van het voetpedaal in een zakje erbij. 
Bij het postkantoor bij AH de machine verzekerd verzonden, met ontvangstbevestiging en een foto van dat bonnetje gemaakt. Foto ook naar de verkoper gestuurd.
Verkopers op eBay willen graag dat je tevreden bent, want je mag feedback geven. En negatieve feedback is niet gunstig voor de toekomstige verkoop. Dus is het meestal mogelijk in goed overleg tot overeenstemming te komen. Als kopende partij krijg je trouwens ook feedback en verkopers kunnen dat weer bekijken om in te schatten wat voor persoon je bent. 

Gister zag ik het bedrag al keurig terug op mijn rekening. Alleen niet de kosten van het retourzenden.
Even Googlen en nu blijkt dat per 1 januari 2015 Paypal die kosten betaald, mits je aan de voorwaarden voldoet. Een digitaal formulier invullen en de foto van het bonnetje met de verzendkosten en het adres van de verkoper erop is genoeg.
Ik ga ervan uit dat het helemaal vergoed wordt. Blijft het natuurlijk jammer van de machine!

Vandaag zijn we een dagje weg geweest, genoten van het heerlijke weer.
Vanavond kon ik werken aan een naaimachine. 
Ik schrok even toen ik constateerde dat het Zenuwenschroefje ontbrak. Er zijn wel mogelijkheden om een nieuw schroefje te bestellen, maar liever heb ik het meteen compleet.

Omdat de rubbers onder de machine ook vervangen moeten worden, had ik deze Featherweight omgekeerd op het aanrecht staan. En toen viel mijn oog op een klein stukje van het platte plakkerige rubber dat ooit een dopje onder de machine was...
Dat leek toch wel een heel klein schroefje! 
Even hengelen met een schroevendraaier.... En ja hoor! Waarschijnlijk ooit bij het schoonmaken in de koffer gevallen of op tafel onder de machine verdwenen en nooit meer teruggevonden.
Paste precies!   ;)