donderdag 13 augustus 2015

Speciale schroevendraaier.

Soms bedenk je iets, maar weet je niet hoe je het voor elkaar moet krijgen....

Deze stekker zit aan de Singer Featherweight vast. Het is de Ontvangende stekker waar de stekker van het voetpedaal en de electra ingestoken moet worden.
De meeste mensen zien alleen de voorkant van deze stekker.

De achterkant zit in de machine. Hier zit de bedrading van de motor en de lamp aan vast.
Door een oogje of gedraaid lusje van de bedrading om een van de drie contactjes te doen en het schroefje erop te draaien, zit alles goed vast.

Het probleem zat in die schroefjes. Met een puntbektangetje of met de hand zijn ze wel los te krijgen, maar het zou toch handiger kunnen?! Ik dacht al dat de Singer-reparateurs er vast een aparte schroevendraaier voor hadden.
Nu had ik van de week contact met iemand die ook met een naaimachine bezig is en liet zien wat een handige schroevendraaier haar man had gemaakt..... Oooooooh! Dus het verzoek gedaan of hij er voor mij ook eentje zou kunnen maken. En dit is de schroevendraaier!
Uitgezaagd en geslepen. En een echte oude 'look'. Past goed bij mijn gereedschapjes.
Even een losse stekker gezocht in de bak met reserve-onderdelen. Zo gaat dat voortaan een stuk makkelijker! 
Heel erg bedankt, ik ben er blij mee!