zaterdag 1 september 2012

Affo?!

Er zit nog geen label op mijn eerste quilt, maar hij hangt al wel! Daarom vroeg ik me af of het een Affo was.  Ik vind dat de hele slaapkamer anders geworden is, gezelliger!
De hartjes die ook aan de wand hangen heb ik verzameld omdat het leuk is om op vakantie of een dagje uit ergens iets te kopen en dan is één thema handig. Nu moesten ze plaats maken voor de quilt.



De ophangsleuf is verdeeld in 3 stukken en de lat van de quilt hangt op 2 L-vormige haakjes. Dan kan ik ook nog eens een andere maat quilt ophangen.
 
Ik had verwacht dat een quilt een beetje als een donzen dekbed zou zijn, fluffie, bollig. Dus ik moest er aan wennen dat het meer een platte ribbelige pannenkoek werd. Maar echt heel mooi! Natuurlijk zie ik verbeterpunten, maar is het niet de bedoeling dat iedere quilt iets beter wordt? En het plezier in het maken (patchwork en quilten) moet toch het belangrijkst zijn, met het eindresultaat als beloning. Ik vind het leuk om te doen en om over na te denken.

Ik spaar al stofjes voor een quilt voor dochterlief (romantische pastels, ik zoek ook bij de kringloopwinkel naar overhemden etc). De stof voor de quilt voor Zoon3 ligt al klaar. Ik zou zoveel willen maken! Maar het nieuwe schooljaar begint maandag, dus minder vrije tijd. Gelukkig heeft een mens ook ontspanning nodig he!

Ons bed staat in de hoek, de kamer is lang maar wat smal en er moesten nog ladekasten in en een bureau. Aan de zijmuur boven het bed hangen kasten en van het voeteneinde tot de raamkant zijn kledingkasten neergezet. Het idee voor deze indeling is van Ikea en de kasten ook. Het bed ook. De ladekasten ook. Het bureau voor een deel. De boekenkast is van Ikea. Ik voel me altijd helemaal thuis bij Ikea!!

Het boekenplankje aan mijn kant heeft een rijtje boeken over patchwork en quilten. Daar kijk ik iedere avond even in voor het licht uit gaat. Op die manier krijg ik wel een idee welke kleuren en patronen ik mooi vind. Ik denk dat ik toch een verzamelaar ben, want het zijn in korte tijd ook aardig wat boekjes geworden. Zo had ik ook een breimanie, borduurperiode... en weinig affo's...

Maar ik beter mijn leven! Ook dit bed krijgt eens een quilt! Niet van Ikea, maar van mij! Zal even duren, maar het gaat gebeuren!