donderdag 19 september 2019



Het was zaterdag jl weer heel gezellig bij Dorry in Overloon! De grote winkel (waar zelfs een tweepersoonsbed in staat met een mooie quilt natuurlijk) bood plaats aan 9 dames die leerden om hun machientje schoon te maken en daarna gelijk begonnen met de eerste mandjes. Die mandjes zijn verslavend, zo leuk om te maken!



Het quiltje van Dorry werd bekeken en bewonderd. Het is niet heel erg moeilijk om te naaien met die voorgesneden lapjes en een handig 1/4 inch voetje. En door de combinatie van kleuren en motiefjes is het een afwisselend werkje met een mooi resultaat.


Gisteren was er een workshop in Etten-Leur, bij quiltshop Leur. Rennie heeft toestemming gegeven zodat ik haar foto's mocht gebruiken, want zelf was ik steeds druk bezig en mijn iPhone had ik wel vaak vast, maar dan gebruikte ik de zaklantaarn-functie om de dames bij te schijnen. Samen op zoek naar de plaatsen waar een druppel olie moet om de machientjes steeds soepel te laten lopen.




Het leren van draad verwijderen dat achter het binnenbakje zit neemt toch wel wat tijd in beslag, maar het is belangrijk dat je dat kunt. Want het overkomt iedereen wel eens dat er daar een stukje van de bovendraad vast komt te zitten en dan lijkt het een groot probleem, maar als je het trucje kent is het zo opgelost!



Er was natuurlijk genoeg tijd om iedereen te helpen. Thuis gelijk verder en ik hoorde al dat veel dames hun machientje een mooi plekje in de huiskamer gaven, om er veel mee te naaien. Startklaar en ook als je er niet mee bezig bent kan je genieten van je opgepoetste Featherweight.





Wil je ook eens meedoen aan een workshop om je machientje goed te leren kennen en alle vragen te kunnen stellen over het onderhoud?  Klik dan....

HIER

want er komen weer veel workshops aan door heel Nederland en zelfs eentje in België! Zou leuk zijn als je erbij kan zijn.