donderdag 24 mei 2018

Privacy Statement. Voor de AVG.





Jeetje, ineens ben ik ook Functionaris Gegevensbescherming van Het Singer Winkeltje geworden!

Morgen, 25 mei 2018 gaat de nieuwe wet op de privacy in werking, de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG).
Bedrijven worden verantwoordelijk gehouden voor het goed bewaren van alle gegevens die ze van je verzameld hebben, zodat de informatie niet door anderen gelezen kan worden. Er zijn toch altijd details die je niet met iedereen wilt delen! Dat kan gaan om medische gegevens, maar ook om wat je hebt aangeschaft of waar je belangstelling ligt.

Alle bedrijven moeten hun bestaande en toekomstige klanten laten weten welke gegevens ze van je bewaren, hoe ze het bewaren en wat ze met die gegevens doen. Dus ook kleine bedrijfjes als Het Singer Winkeltje. Vandaar dit bericht!

Voor mijn administratie bewaar ik zo mogelijk de volgende gegevens:


  • Voor- en achternaam
  • Adres
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Wat besteld is en wanneer
  • Wat er betaald is
En via mijn bankrekening weet ik:
  • IBAN
Ik noteer bestellingen in een notitieboek met naam en adres erbij. Als ik er aan denk zet ik de persoonsgegevens ook in mijn Contactlijst. Voor ieder jaar heb ik een nieuw notitieboek.
De informatie over de betalingen heb ik nodig voor de belastingopgave. De adresgegevens en mailtjes bewaar ik voor een eventuele nieuwe bestelling. 
Je IBAN (bankrekeningnummer) noteer ik nergens, maar staat wel in het overzicht van mijn bankrekening.

Al deze gegevens heb ik nodig voor een correcte bedrijfsadministratie. Verder doe ik er niets mee. Ik geef geen informatie door aan derden. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je een vraag hebben, mail dan naar hetsingerwinkeltje@gmail.com.

Groetjes, 

Francis Gortmaker   (Purmerend, 24 mei 2018).

**********************************************************************

"Het Singer Winkeltje" 

Francis Gortmaker

IBAN: NL21 RABO 0301 0833 12 tnv FH Gortmaker


BIC: RABONL2U
KvK nr: 62567489
BTW nr: NL146759539B01

Contact: hetsingerwinkeltje@gmail.com