woensdag 4 november 2015

Supergoof was bij De Quiltmuis!

Op 31 oktober konden we genieten van Ingrid van der Harst die haar quilts liet zien en erover vertelde bij De Quiltmuis in Oosthuizen.
Officieel begon de 'Show and tell' om 13:00 uur, maar ik denk dat om 12:00 uur al bijna iedereen er was, ook om kennis te maken met Ingrid. We konden meteen het resultast van de verbouwing bij De Quiltmuis zien. De grote woonkeuken is nu aan het Atelier toegevoegd, zodat er een grote ruimte is bijgekomen. Ideaal voor workshops en dit soort bijeenkomsten.

Zo leuk om weer allerlei bekenden tegen te komen. En met handwerkhobbies heb je met iedereen wel iets te bepraten, of je elkaar nu wel of niet kent.
Het was een gekwebbel en geklets, heerlijk!

Ookal heb ik al veel blogjes gelezen van Supergoof en over Supergoof en haar dus ook op foto's gezien, ik zou Ingrid op straat niet herkend hebben. Nu is dat herkennen sowieso niet mijn sterkste punt, maar een foto laat niet zien hoe iemand beweegt en enthousiast kan praten!
Na ieder persoonlijk verhaaltje over een quilt met tips en tricks als je die zelf eens zou willen maken,  werd de quilt doorgegeven en mocht je kijken en voelen. Zoals de Klosjes-quilt hierboven.

En hieronder de vriendinnen met de Vingerhoedjes-quilt... Het quiltwerk werd goed bekeken, want daar zijn wij nog niet zo bedreven in. Het zag er keurig uit, maar ook relaxed. We weten nu hoe Supergoof dat doet en dat is zeker de moeite waard om eens te proberen!
Wat vind je van de Mandjes-quilt? Nu ik weet hoe de kleuren verdeeld zijn, kijk ik er weer heel anders naar!
Het quilten met de touwtjes en knoopjes-methode bij de andere mandjes:

Ik zat zo lekker in het hoekje te leunen tegen de kast en te luisteren naar alle informatie.
De Dear Jane! Met in het midden rijtje G dat ik nu af heb. 
En natuurlijk ook het Ooievaarshuis. Wat een lieve quilt voor (klein-)kindjes!
Ook nog even de Singer Featherweight op de foto gezet die gezellig als schemerlampje erbij staat in het sfeervolle hoekje. 
Het was een hele geslaagde middag en de belangrijkste les op gebied van patchwork en quilten was dan ook: Doen en Doorgaan!