donderdag 23 maart 2017

Workshop Machinaal Quilten bij Babette. En we gaan bij Dorry borduren met de Featherweight!

Gisteren deed ik zelf mee met een workshop van Babette van Hattem, Machinaal Quilten.


Het was een klein groepje dames, met grote naaimachines en soms electronische voetjes om te quilten. Ik had mijn Singer 222 mee en mijn standaard quiltvoet, het model dat ik ook in Het Singer Winkeltje heb.



Ik heb de stang waar de voet aan vastzit nog een stukje lager moeten zetten. Maar toen ging het ook erg goed!




Bij de Quiltmuis was het weer een verwennerij met lekkers en een soepje. Het was ook een lentedag, heerlijk!





Bij iedere machine deed Babette een stukje voor.



Ondanks dat ze geen stem had die dag, kregen we veel uitleg en moesten we daarna zelf aan de slag.




Onderstaande heeft Babette op de Singer 222 gemaakt.
























Als je op de link hieronder klikt, kan je het filmpje bekijken.

Filmpje van het Quilten op de Singer 222.











Ik had bij De Quiltmuis nog even snel handschoentjes gekocht, die echt goed antislip en niet zweterig waren. Perfecte handschoentjes voor het quilten en niet duur.

Als je dit ook een keer wilt proberen, kom dan naar de workshop bij Quilt-it-and-Dotty in Overloon, (nieuwe datum wordt nog bekend gemaakt!). We starten met een Onderhoudsworkshop en na de lunch gaan we vrij borduren met de Featherweight. Om alvast een idee te krijgen van wat we dan gaan maken, kan je in het volgende filmpje van Poppy Treffry kijken. Klik op onderstaande link.




We gebruiken daarbij dit voetje, dat kan je gewoon lenen voor de workshop. Er wordt weer een nieuwe datum geprikt, die in de agenda van Het Singer Winkeltje wordt geplaatst.