vrijdag 27 mei 2016

Even een berichtje!

Hoe het toch komt dat het nog drukker wordt als je het al druk hebt?! Oudste zoon die op maandag belt of ik 'even' tijd heb, want hij heeft de sleutels van 4 flats en mag gaan uitzoeken welke hij wil. Dat lijkt een geweldige luxe, maar het is leegstandsbeheer, dus tijdelijk. Maar toch, het is wel de kans om op zichzelf te gaan en als 25 jarige nog bij je vader wonen is ook niet alles natuurlijk. Moeders stapte in de auto, haalde zoon, reed naar flatgebouw, maakte aantekeningen over aantal kamers, staat van onderhoud, wel of geen gordijnen aanwezig, de lichtval en het uitzicht. 
Flat 3 is het  geworden. Beschaafd behangetje, leuke lichtknopjes, veel licht door de grote ramen en de hoogte, alles netjes en een luxaflexje in de slaapkamer. 
Alle sleutels weer terug naar de verhuurder en volgende week wordt het contract getekend. In de avond examens nagekeken. De dag daarna bij de kringloopwinkel wat spulletjes gezocht en tussendoor nog Middelste zoon naar een examen gebracht nadat de school had gebeld waar hij bleef. Even een uurtje in de war! In de avond einexamens nagekeken... Op woensdag kwamen de dames, de Singermeisjes!
Bepakt en bezakt. Allebei met een Featherweight en een project om te laten zien.
Saskia heeft de Poezenquilt bijna af. Dat is een appliquatie-workshop van De Quiltmuis. Heel erg leuk en mooi gedaan!
Carla heeft haar Moda Mandjesquilt af. De quilt is doorgequilt door Aljona in Schagen en dat is zo goed gedaan dat ik al besloten heb mijn quilt daar ook te laten doen. Als ie ooit af is....
 
Veel gelachen en serieus gepraat, zoals altijd als we samen aan het werk zijn.
Ik maakte een speldenkussentje van Ellie's Quiltplace, waarbij ik merkte dat ik nu wel erg aan inches ben gewend en centimeters nu heel vreemd vind. En ik meer aan de plaatjes heb dan aan de tekst van een patroon.
De vulling moet er nog in. Ik heb de Hollandse stofjes gebruikt die ik in Staphorst kocht bij Quiltpalace. Geweldige stofjes, daar zou ik wel een jasje of blouse van willen maken. 
In de avond naar Hoorn voor een bespreking van het eindexamen met andere docenten.
 
Gister kon ik mijn nieuwe bril ophalen. Voor het eerst multifocaal. Vond ik heel erg spannend om te proberen, maar tot nu toe valt het erg mee en bevalt het goed. Eindelijk weer iets lezen en op kunnen kijken en toch iets zien. Breien en tv kijken zou weer moeten kunnen, al kijk ik bijna geen tv... In de avond weer nakijken...
 
Nog afgezien van het lesgeven, huishouden en gezin, kwamen er dus wat extra enerverende zaken, het nakijken van de examens en Het Singer Winkeltje... Best wel een druk weekje dus! Maar nu is het weekend. Nog even doorzetten en na volgende week is de drukste periode weer voorbij.. Toch?!