zaterdag 23 februari 2013

Oogst van vandaag....

Het uitzicht vanmorgen: Station van Maastricht!

Thuis eet ik één boterham met jam, maar in het hotel staat zoveel lekkers klaar... Genoeg gegeten voor ontbijt en lunch tegelijk.

Ik kreeg een lift van mijn echtgenoot naar het MECC en stapte uit bij de Berenbeurs, zelf ging hij naar Aken om te shoppen.

Het was bij de beurs tenminste lekker warm, niet te druk en ik heb veel gezien.

Zoals nieuwe Käthe Kruse poppen waar twee lapjes bij zitten die voorbewerkt zijn zodat je snel kleding kan maken. Handwerken komt steeds meer in, merk je zo.

New Born babies, dat zijn poppen met stukjes navelstreng en luieruitslag. Niet mijn smaak, maar soms wel levensecht.

Er werd bij een kraam een antieke pop van €750 verkocht. Ik weet niets van antieke poppen, maar de koopster keek of ze haar slag geslagen had! Het zal wel een goede prijs zijn..

De beren werden in alle soorten en maten verkocht. Ik weet allang welke modellen ik leuk vind, maar die zie je weinig. Ik koop ook liever materiaal om zelf aan de slag te gaan. Dus voor een beer gele stof gekocht, in de kleur van mijn beer van vroeger die ooit zo beschimmeld was door een vochtige opbergplaats, dat ik hem weggegooid heb.
Begin 20, dan word je nog niet sentimenteel van de spullen uit je kindertijd en denk je wel zonder te kunnen! Natuurlijk kan je ook zonder, maar later is het toch jammer! Zeker als je zelfs geen foto hebt.
Advies aan ouders: maak een foto van je kind met zijn of haar liefste knuffel!

Verder stof voor een paashaas.

Ogen voor verschillende soorten dieren, waaronder voor de kleine beer die met speciale pas-ogen in zijn kop nog steeds wacht op zijn echte ogen omdat ik het paar oogjes voor hem nu al twee keer te goed heb opgeborgen... Meteen doen dus deze week.

En wat ik heel leuk vind: iemand verkocht kleine lapjes stof, 4 lapjes voor €1. Snel 5 setjes uitgezocht. Het zijn denk ik oude stof-staaltjes. Zou een snel quiltje kunnen worden.

Nu nog tijd vinden om alles te maken.