dinsdag 19 mei 2020

Zaterdag 23 mei, Online Bee vanuit Overloon!!!

Ineens was het er, het gevoel van iets willen, iets nieuws, iets gezelligs, iets leuks...

Misschien kwam het omdat Dorry een filmpje postte van de indeling van de winkel, van Quilt it & Dotty in Overloon. De entree verdeeld in een soort van ingang en uitgang. De nieuwe stoffen in de kasten...

Heel veel quiltwinkels nemen maatregelen voor de 1,5 meter-samenleving, gebruiken deze tijd voor een nieuwe indeling van de winkel en bedenken projecten. Alles gericht op een nieuwe start!
Zo'n filmpje laat zien hoe het wordt.

Leuk om net alsof daar rond te lopen en te kijken. Zo kom je nog eens ergens, al is het dan virtueel!

En toen kwam de foto van de tafel die Dorry had geschilderd. De theepot stond al klaar...... O, wat kreeg ik een zin om even een kopje thee te gaan drinken...



Want net als jullie kom ik ook al maanden alleen even snel in de supermarkt, niets "gezellig even rondlopen", gewoon even kijken of inspiratie opdoen. En dat is voor het goede doel, ik weet het!



Immers, alle workshops die ik had gepland met Het Singer Winkeltje zijn of opgeschoven of voorlopig in de ijskast gezet. Want hoe kan ik iets uitleggen van het Zenuwenschroefje of de Halvemaanvormige Ring als ik op 1,5 meter afstand moet staan?
De eerstvolgende workshop is in Overloon op 22 augustus, maar dat zou ook wel weer een latere datum kunnen worden. Veiligheid is het allerbelangrijkste natuurlijk! Ik zou niet willen dat ik iemand ziek maakte en wil zelf ook niet ziek worden.

Maar natuurlijk mis ik de gezelligheid, het gebabbel van al die dames, de Bees waar je iedereen weer ziet en wat soms net een soap is met maandelijkse afleveringen...

En daarom gaan Dorry en ik zaterdag 23 mei 2020, aanstaande zaterdag dus, iets doen met filmen en chatten, misschien bellen, we proberen het gewoon!

Dorry en ik zitten aan de lange tafel, op ruime afstand van elkaar. Achter de naaimachine natuurlijk!




We hebben al geoefend, videobellen van Purmerend naar Overloon. Met een mobiel aan een statief dat ik kon lenen uit het lab van school. Je kan zaterdag zien hoe dat gaat....

We gaan filmen, koffie drinken, kletsen en ook elkaar vragen stellen en jullie kunnen ons weer vragen stellen die we beantwoorden.

Een kleine show-and-tell, de Brabantse Bruiloft, eindelijk heb ik ook een top af! Deze heeft Dorry ook nog niet in het echt gezien.


En is Dorry nog met iets bezig? Vast wel, want er lopen veel projecten. Net als iedereen hebben wij ook van die WIM en UFO en AFFO-projecten....



Het zal wat chaotisch worden, vast! Maar de bedoeling is dat het leuk en gezellig wordt!

Kom in je eigen huis met je eigen handwerkje bij je computer, laptop, tablet of telefoon zitten. Pak je machientje erbij of een blockje met een appliquatie. Luister mee en kijk zo nu en dan op het scherm wat we aan het doen zijn. We zitten niet alleen aan tafel, maar maken ook een rondje buiten.
Want er gebeurt van alles in de tuin van Dorry en Eric...  Daar wil ik wel wat meer van weten!


Stuur ons via Facebook of via de mail foto's van wat jij aan het maken bent, als we die foto's ook aan iedereen mogen laten zien!

Chat via Facebook messenger.

Kijk mee in de inspirerende quiltboeken en wat er allemaal gepland gaat worden voor de komende periode.

Heb je een vraag over je Singertje, stel die vraag en misschien kan ik die beantwoorden (de eerste vragen zijn al binnen, dus mail ze desnoods nu al!).

We beginnen zaterdag 23 mei om 11 uur in de ochtend. De winkel van Dorry is open. Het is niet toegestaan dat je erbij komt zitten, want dan zou het een echte Bee worden en dat laten alle maatregelen nog niet toe. Maar even zwaaien kan natuurlijk wel!

Ik vind het best spannend en ik hoop dat jullie het leuk vinden! Het zou gezellig zijn als je er online bij bent en ook een reactie geeft!

De link de Online Bee op Facebook vind je hier. Tot zaterdag!!

DE ONLINE BEE!



Online Bee met Dorry en Francis!
Gepland: 23 mei 2020 11:00 t/m 15:30
Locatie: Quilt it & Dotty
Online Bee met Dorry en Francis! Neem thuis je handwerkje erbij, kijk en luister naar onze filmpjes, zie de show-and-tell, stel je vragen via de chat en stuur foto’s in van je eigen werkjes. Ben je benieuwd hoe het zal gaan? Wij ook!!! 😂 Maar het zal vast gezellig worden!