woensdag 25 februari 2015

Mini naaimachine, mini muis en mini Bee.

Vandaag een bijeenkomst van ons groepje. Vorig jaar voor het eerst met elkaar kennisgemaakt en allemaal bordurend aan het Randje Per Week, maar inmiddels een hecht groepje dat van alles samen onderneemt en ook ander technieken dan borduren uitprobeert. 
Vandaag nam ik twee Featherweights mee om nog eens te oefenen met het patroontje dat ik ontworpen heb om bij Bossche Quilts en Meer in Den Bosch te doen na de Onderhoudsworkshop van 8 maart. Het is de bedoeling dat iedereen dan haar naaimachine heeft afgesteld en we iets gaan maken om te testen of de machines het goed doen.
Ik heb een tasje gemaakt dat in de koffer van de Featherweight past, onder de boog van de machine. Hier kan een spoeltjesdoosje in en bijvoorbeeld naaimachinenaalden. Gewoon wat spulletjes die je altijd nodig hebt als je met je naaimachine bezig bent.

Het schrijven van het patroon kostte veel tijd om zorgvuldig te doen en dan nog is het afwachten hoe anderen het lezen. Heel leerzaam dus voor mij om dat te ervaren!
En ook goed om weer eens te zien hoe iemand zonder Featherweight-ervaring kan werken met het naaimachientje. Het voetpedaal is wennen, maar verder ging het uitstekend!
Het resultaat van een ochtendje werken, babbelen, snoepen en gezelligheid!

En ik ben ook verwend met kadootjes, omdat ik eind van deze maand weer niet jarig ben vanwege Schrikkeljaar... Een paar handwerkspulletjes, maar ook lekkere dingen en patroontjes.
Saskia haakt en breit mini diertjes en dit muisje met tasje en mandje kreeg ik kado. Ongelooflijk klein!
Even bij de collectie van eerdere geschenken! Wat een geduld hè!
 En zo lijkt het nog groot, maar nu even zoals het in de boekenkast staat...
Snel een veilig plekje gezocht, voor er iets in de stofzuiger verdwijnt...

Maar goed, we hadden dus een mini Bee en na afloop reden we met een omweg naar het station, een route via Oosthuizen om bij De Quiltmuis nog wat bolletjesborduurnaalden, lapjes en een patroon voor een ster aan te schaffen. 
Ik wil de Kerstquilt in het midden beginnen met de ster, dus met allerlei randen eromheen. Ik heb nog stroken van de Jelly Roll, die heel goed te gebruiken zijn bij dit patroon.
Bovendien lijkt het me een leuke techniek, zo'n ster maken!