donderdag 18 april 2013

Singer 222k.

Een Singer 222 had ik nog maar één keer in het echt gezien, bij de eerste Singer Featherweight bijeenkomst bij Atelier Bep.

Ik had er niet eens over gedroomd, zo weinig zijn er gemaakt. De kans dat er eentje binnen mijn bereik kwam was klein. Maar niet nul...

De kans kwam onverwacht.

Gisteravond hebben we de 222k opgehaald. Bij iemand die blij was dat de geërfde kleine naaimachine goed terecht zou komen.
En dat komt ze!
Dit model heeft de vrije arm die het mogelijk maakt mouwen en broekspijpen te zomen. En de transporteur kan verzinken, voor borduur- en stopwerk.

De 222 werd ontworpen als opvolger van de 221, maar de productie van de 221 ging ook nog door. Misschien omdat de 222 in aanschaf duurder was en niet iedereen de extra opties genoeg waardeerde?

Ik ben zo blij met deze machine! Het is een echte beauty, als nieuw!

De eerste eigenaresse heette Joy. Dat is een mooie naam en erg geschikt voor een naaimachine waar ik veel plezier van zal hebben. Want met een zigzag-apparaatje en Buttonholer erbij, kan ik met deze alles wat ik zou willen doen.

Komende dagen heb ik het te druk om te werken met de Singer Featherweight. De jongens vieren zaterdag hun 13e verjaardag en er komt veel visite, die traditiegetrouw blijft meeëten. Heel gezellig, maar jullie snappen dat er even geen tijd is voor gefreubel!

Ik zet een fotootje van mezelf en de nieuwe aanwinst hierbij. Ik spaar zelf in de computer foto's van vrouwen (en soms een man) met hun Singer. Wie weet waar mijn foto nog eens als .jpg belandt