donderdag 17 juli 2014

Eerste Block van de 1865 Passion Sampler af!

Ik had voor drie blocken de avond daarvoor de stof gesneden. Met 5 personen in huis en drie katten en een hond kom je niet altijd aan naaimachine naaien toe....

(Tussen de start van dit blogje en het publiceren zitten ook wat activiteiten: iets van vocht wegwerken in de kruipruimte, douchen om spinragvrij haar te krijgen, stofzuigen, de man van internet/telefoon/televisie kwam lang om een storing te verhelpen, een fietstocht van een uur met een ijsje toe, de lunch met de kinderen, de wasmachine en droger etc).

.....Bovendien ging ik gisteren naar de Weversmarkt in Hoorn met twee vriendinnen van de breiclub.
Een lapje voor de Passion gekocht dat ik meteen in de thee heb gelegd, want het was iets te uitbundig voor de PS! En wol om een driehoekige omslagdoek te breien, voor als ik de shawl waar ik mee bezig ben af heb.
We hadden net als vorig jaar schitterend weer in Hoorn. De kleurige kraampjes met wol, knotten, vilt, gebreide shawls waren een lust voor het oog! Echt een aanrader als je hier van houdt, het is vast volgend jaar weer.
De hordes vrouwen die van de trein kwamen en de enkele man op de terrasjes lieten zien dat er toch niet zoveel mannen met dit soort handwerk bezig zijn. Achter de kraampjes stonden naar verhouding veel meer mannen!

Gisteravond de naaimachine erbij gepakt en mijn eerste block van de Passion Sampler in elkaar genaaid. In het donker, met een gezellige schemerlamp erbij.
Dit is het resultaat.
9 inch groot (9,5 inch met de naden erbij). De hoeken in elkaar genaaid op de manier van de Triple Triangles. Waarbij ik me pas later realiseerde dat ik ook een bruine strook van die vier blokjes nog aan elkaar aan een lichte strook die een inch breder was had kunnen stikken en het dan pas in 4 stukken had kunnen snijden. Was nog sneller geweest.

Ik heb nu ook op het strijken van de naden gelet, om te voorkomen dat het proppen zou worden. Er is zoveel dat je in de gaten moet houden! Maar het gaat toch al veel beter dan een jaar geleden.

Nu op naar het volgende block!