zaterdag 11 juli 2015

Quiltmania!

Zo, wat ben ik trots op het artikel in de Quiltmania! Ik bloosde al toen ik gevraagd werd voor een interview. En ik was tijdens het interview ook wat zenuwachtig. Had ik toen geweten hoe leuk het zou worden....!
De foto's laten goed zien dat ik vooral ervaring heb met naaimachines schoonmaken en minder met patchwork. Wat dat betreft ben ik een beginner. Maar dat geeft helemaal niet, want het gaat om het plezier met de Singer Featherweight, alle mensen die ik ontmoet, de verhalen en ervaringen die we delen en de mooie stoffen.
We gaan terug in de tijd, want het was een druk weekje!

Vandaag zelf een workshop gevolgd bij De Quiltmuis.
Marlies Wolda en haar rechterhand Vera Hendriks hebben ons begeleid in het maken van een hele mooie etui.
Allle deelnemers waren met een Singer Featherweight gekomen. Niet helemaal toevallig, want de afspraken voor deze workshop werden al gemaakt bij de Featherweight Bee een paar weken geleden.
Ik heb berekend dat de kleine naaimachine bij het biasbandje dat zo mooi de rand afwerkt, door 20 lagen stof, 4 lagen foam en de rits is gegaan. Dat is toch een top-prestatie van mijn 80 jaar oude machientje!

Gister was ik lekker bezig met een mooie naaimachine. Kon ik tegelijk even uitrusten van de paar dagen Londen die ik met Dochterlief had gedaan.

Deze foto is van Heathrow terminal 5. Net voor de terugreis genomen. Niets bijzonders zou je denken...
Maar de staking van de metro in Londen maakte de reis van het hotel naar het vliegveld tot een lange en spannende onderneming. Met stadsbussen die wel reden en een beloofde bus naar het vliegveld die misschien nog steeds moet komen... We hebben uiteindelijk een taxi gedeeld met een paar Finnen. Want een vliegtuig wacht echt niet tot je er bent!

Wat waren het leuke dagen! Zo samen weg met D. die net uit huis is. Veel gekletst, veel gepraat (!), veel gelachen, veel gelopen, veel gegeten...
We zijn in the Globe geweest. Het herbouwde theater waar Shakespeare zijn toneelstukken werden en worden opgevoerd. De rondleiding liet ons ook een deel van een repetitie zien, van "Richard II". Dit stuk  is vandaag in première gegaan en de repetitie was met veel van deze acteurs en ze hadden hun schitterende toneelkleding al aan. Heel sfeervol en in een erg mooi theater. De moeite waard!
D. had een profielwerkstuk en een drama-examen met als onderwerp Shakespeare, dus de belangstelling was er zeker!
Die interesse was er ook voor Jamie Oliver. Het restaurant was al een maand tevoren geboekt. En ik ben nu ook een fan van deze kok. Wat was het lekker! We deelden alle bordjes, zodat we veel verschillende gerechten konden proeven.
Ook op initiatief van D. gingen we naar de tentoonstelling over Alexander McQueen in het Victoria&Albert Museum. Wel vijf kwartier in de rij en daarna nog wachten tot we in de shift zaten die naar binnen mocht. Eerst zagen we gewone of iets minder gewone etalagepoppen. Met hele aparte kleding, dat wel. Op het moment dat ik dacht dat we het einde van de tentoonstelling zouden naderen, barstte het los in overvloed, multi media-spectakel, echt zo mooi! Overweldigend!
Als je de kans krijgt dit te zien: doen!

En weet dat ik niets gaf om modeshows of catwalks, maar daar denk ik nu anders over!

De dag daarvoor waren we in Harrods. Mooi gebouw, hele dure spullen en heel veel rijke mensen.
Ik kon er niet zo slagen ;)
D. zag genoeg, maar is nu kleinbehuisd.... Wie weet, misschien, later!

Eerder die dag waren we in het Natural History Museum.
Even Charles Darwin gedag zeggen. Helaas wordt hij altijd als een oude man afgebeeld, waardoor je denkt dat hij altijd zo geweest is. Maar Darwin was jong toen hij zijn zeereis maakte, al zal hij wel een bedachtzaam type zijn geweest.

Het gebouw van het museum is erg mooi. Ik heb veel foto's gemaakt van het plafond.
Zo, we zijn aangekomen bij het begin van onze reis. Onze start op Schiphol. Ik heb nog niet vaak gevlogen, dus dat is nog iets bijzonders.
Dit was de afgelopen week dus. De eerste week van de zomervakantie. Veel gedaan en nog veel te doen!