woensdag 11 juli 2012

Weer verder met eerste quilt..

Zo kan ik nog een tijdje doorgaan natuurlijk, want voorlopig is hij/zij (is een quilt vrouwelijk?) nog niet af.
Ik ben nu aan het rijgen, keurig om de 10 cm, ik luister wel naar jullie adviezen!
Mijn echtgenoot was gisteren een dagje alleen weg, maar had wel een boodschappenlijstje mee: een blauwe stift en quiltnaaldjes (verschillende maten). Wat een dunne dingetjes zijn dat!

Nu bekijk ik op internet plaatjes hoe je kan doorpitten.

Ik ga deze keer met de hand quilten, het is een klein werkstuk en ik vind het interessant om de techniek eens uit te proberen. Eerst wilde ik snel klaar zijn met dit en het met de machine quilten, maar nu heb ik besloten hier eens goed voor te gaan zitten en misschien bevalt het wel om het met de hand te doen.

Ik begrijp dat ik in de naad kan quilten, of op een afstandje langs de naad, of figuurtjes, of de contouren steeds herhalen. Het lijkt me niet dat je veel moet variëren op zo'n klein oppervlak.

Misschien gaat m'n quiltje wel mee op vakantie, ik neem tegenwoordig altijd iets mee om te handwerken nadat ik jarenlang toch steeds bij een handwerkzaak (in welk land dan ook) breinaalden en wol of een borduurtje kocht.

Ik zou zelfs een naaimachine mee kunnen nemen, dat kan best.....